本日の選曲 | ねこむしのブログ

ねこむしのブログ

ブログの説明を入力します。

【#本日の選曲🎧】2024/04/28 ㈰
#Wanted_dead_or_alive
#Bon_Jovi
イントロがギターから始まる楽曲が聴きたくて、この選曲です🎸✨
ボン・ジョヴィのライブではテッパンとなった1曲🫰✨
どんなバンド&アーティストにも必ずライブで演奏するテッパン楽曲があると思いますが、本作はまさにライブで必ず演奏させたいと思い、ギターのサンボラリチ雄(←リッチー・サンボラのコト🤭)とボーカルのジョン(・ボン・ジョヴィ)により共作された楽曲です✴️
冒頭の切なくも美しいギターが掻き鳴らされるとオーディエンスがワァァアア!と沸き立つ、最高の楽曲になりました☝️✨
🎶
It's all the same, only the names will change
Everyday it seems we're wasting away
Another place where the faces are so cold
I'd drive all night just to get back home

I'm a cowboy, on a steel horse I ride
I'm wanted dead or alive
Wanted dead or alive

Sometimes I sleep, sometimes it's not for days
And the people I meet always go their separate ways
Sometimes you tell the day
By the bottle that you drink
And times when you're alone all you do is think

I'm a cowboy, on a steel horse I ride
I'm wanted dead or alive
Wanted dead or alive

And I walk these streets, a loaded six string on my back
I play for keeps, 'cause I might not make it back
I've been everywhere, and still I'm standing tall
I've seen a million faces and I've rocked them all

'Cause I'm a cowboy, on a steel horse I ride
I'm wanted dead or alive
'Cause I'm a cowboy, I got the night on my side
I'm wanted dead or alive
And I ride dead or alive
I still drive, dead or alive

Dead or alive
Dead or alive
Dead or alive
Dead or alive…


みんな同じさ
名前だけが変わるんだ
毎日が無駄に過ぎていくみたいさ
また別な場所 そこは冷たい表情が待っている
俺は夜通し車に乗ったんだ
ただ家に帰ろうとして

俺はカウボーイ
「鋼鉄の馬」にまたがってるのさ
俺はお尋ね者
生死なんて関係ないんだ
俺は指名手配
生きてても殺されても

たまにゃ眠るさ
そんなの何日もないけれど
出会ったヤツらは誰もが
我が道を行くだけの関係
時にはおまえは あの時代を語るんだ
ボトルをかたわらに置いて酒を飲みながら…
そんな孤独なとき
おまえはしきりに何かを考えてる

俺はカウボーイ
「鋼鉄の馬」にまたがってるのさ
俺はお尋ね者
生死なんて関係ないんだ
俺は指名手配
生きてても殺されても

この通りを行こう
背中に6弦のギターをかついで
食うために弾くんだ 
戻ってこれないかもしれないけどな
どこでだって演ってきたけ
俺は今も胸を張って生きている
沢山の人間に出会い 
みんなをロックしてきたんだ

だって俺はカウボーイ 
乗ってるのは鋼鉄の馬だけどな
俺はお尋ね者さ 生きるも死ぬも同じ
だって俺はカウボーイ
夜は俺のものなのさ
俺は指名手配
生きるも死ぬもロックだけなんだ…

俺はお尋ね者
俺は指名手配
生きるも死ぬもロックするだけさ
🎶