本日の選曲 | ねこむしのブログ

ねこむしのブログ

ブログの説明を入力します。

【#本日の選曲🎧】2024/01/13 ㈯
#テコのテーマ
#竹内まりや
80年代に公開されたアニメ邦画『時空の旅人』のエンディングテーマ
いわゆる【角川映画】です🎬
タイムスリップを軸に過去の歴史を変えるべく奔走&翻弄する主人公・哲子たち
そこに恋愛も絡め、ドラマチックな作品になっています✨
テコというのは主人公・哲子のニックネーム
この『テコのテーマ』
竹内まりや女史の楽曲の中でベスト3に入るくらい大好きな楽曲😌💓
明るくポップな仕上がりでテコへの想いを込めた男性からのラブ・レター💌だと思ってます😌
🎶
Here's a song for you
I've waited to sing so long
You are the one, my only love, forevermore

Darlin' take my hand
And take me to Shangri-la
Where there's no hate, where there's no pain,
Where there's no sorrow

It's not the first time
That I've fallen in love with you
Because your smile reminds
Me of the long lost melodies and memories

So just keep in your heart
If you wish and try hard
Any dream will come true
That's why we're here together

I was born to be yours
You were born to be mine
And we live in the world
Where there's no good-bye for good, 
TEKO!

Here's a song for you
I want you to sing along
I'm on your side, my only love, forevermore

Open up your eyes
We are reaching Shangri-la
Where there's no war, where there's no death
Where there's no darkness

It's not the first time
That you've come back from the past
Because your soul remains
With the man who you really love and care about

So just keep in your heart
If you wish and try hard
Any dream will come true
That's why we found each other

★ Repeat

☆ Repeat
★ Repeat

Keep in your heart
If you wish and try hard
Any dream will come true
That's why we found each other

I was born to be yours
You were born to be mine
And we love in the world
Where there's no good-bye for good, TEKO!

For good, TEKO!
For good, TEKO!
For good, TEKO!


きみのために作った歌だよ
ずっと歌いたいと思ってたんだ
きみは僕の愛するただ一人の人
時を越えて永遠に

僕の手を取って
シャングリ・ラに連れて行って
そこは憎しみも 痛みも
そして悲しみもない世界なんだ

きみと恋に落ちたのは
今回が初めてじゃない
だけどきみの笑顔を見たとき思い出したんだ
忘れていたメロディや素敵な記憶を

だから胸にとめておいてほしい
もし心から願うのなら
どんな夢だってかなうってこと
僕らが今ここにいる意味は
そういうことなんだよ

僕はきみに会うために生まれてきた
きみも僕と一緒になるために生まれてきたんだ
そしたら 僕たちは永遠に
サヨナラなんて言わなくてすむだろ?
そんな世界に生きていこうよ
ねえ テコ!

この歌はきみのためにつくった歌
きみにも歌って欲しいのさ
僕はきみの味方 愛してる人
時を越えてずっと

瞳をあけてごらん
僕たちはシャングリ・ラに来たんだよ
ここでは戦争も、死も
恐怖を感じる暗闇もない

きみが過去から戻ってきたのも
今回が初めてってわけじゃない
だってきみの心は
本当に愛して大切にしている
彼の元に残してきたから

だから胸にしまっておいてくれ
もし心から願うのなら
どんな夢だってかなうって
僕たちがお互いを探し出したのは
そういう意味があったんだ

★ 繰り返し

☆ 繰り返し
★ 繰り返し

胸にとめておいてほしい
もし心から願うのなら
どんな夢だってかなうってこと
僕らが今ここにいる意味は
そういうことなんだよ

僕はきみに会うために生まれてきた
きみも僕と一緒になるために生まれてきたんだ
そしたら 僕たちは永遠に
サヨナラなんて言わなくてすむだろ?
そんな世界に生きていこうよ
ねえ テコ!

いいよね テコ!
🎶