2011年12月16日 | NPO法人 ナショナルデモクラックジャパン

NPO法人 ナショナルデモクラックジャパン

インドネシアの災害孤児や貧困層の子供たちは届けよう

Back home after school, my little brother came into 
jatropha plantations. 
His jatropha’s trees began to bear fruit. Therefore 
he must be clean of weeds around it, so that the fruit 
grow lush.

学校から帰ると私の弟は、ジャトロファのプランテーションに入って来た。
彼のジャトロファの木は実を結び始めた。そのため彼は、
実が豊かな成長をするように、その周囲の雑草のきれいにする必要があります。

November is a month of blessing for us because the
rainy season begins. All of our jatropha began to
bear fruit. I'm counting how many my  jatropha
have fruit in one tree . Thank you Lord for blessing.

雨季が始まるので、11月は私たちにとって恵みの月です。
私たちのジャトロファのすべてが実をつけ始めた。
私達の丹誠込めたジャトロファに実が付き始めた。

主に感謝。



Land clearing and preparation for new planting session 2.
Look at our mother to make a straight line with a rope
to dig a hole where the new seedlings are planted.
We must help the mother clean the land and transporting
seeds because in the future jatropha will be bequeathed to
us by the father and mother.

植林セッション2の準備。
新しい苗を植えるため穴を掘り準備しロープで直線を出します。
我々は将来的に父と母がジャトロファを私たちに遺贈されますので、
母が土地をきれいにし、種を輸送支援する必要があります。