囀 Saezuri | なら町屋 いとはん日記

なら町屋 いとはん日記

奈良の町屋で生まれ育ち、奈良での暮らしと花と和のことが大好きです。
おしゃれやおいしいものを食べることも大好きなので、色んなことを書き綴ってみたいなと思っています。
よろしくお願いします。

ならまちの鹿の舟の中にある「囀」にいってきました!

ここはくるみの木で有名な石村由起子さんのお店です。


Today, I’ll introduce you a nice restaurant!!

It is "Saezuri" in Shika no Fune(Deens Ship).

It is located in nara machi.

It is run by Yukiko Ishimura who is one of the most famous cafe owner in Japan.("Kurumi no ki "is her cafe)



コースメニューをいただいたのですが、どのお料理も自然なものをつかっていて、すごく優しいお味、お母さんの味でした!


I odered course menu.

Dishes are made of natural ingredients and I felt gentle taste and It is like Mother's taste. 



すごく暑い日だったのですが、お料理は爽やかで窓から見える景色も素晴らしく、しばらく暑さを忘れました😆

月に一度メニューが変わるそうなので、また是非伺いたいと思いました!


It was a very hot day, but the food and the view from the window were wonderful, and I forgot the heat for a while.


I heard the dishes is changed every month.

I want to visit this place again!