4月もあと少しで終わってしまいますね~

I'll remember April  

4月の曲と思ったら秋の曲でしょうか?

私なりに解釈してみました~

 

 This lovely day will lengthen into evening

愛しい日は夜の中に伸びていくでしょう。

We'll sigh goodbye to all we ever had

私達が持っていた物全てにさよならを告げるの。

Alone where we have walked together

そして私達が歩いていた場所に1人、

I'll remember April and be glad
私は4月を思いだし、嬉しくなるの。
I'll be content you loved me once in April

あなたが私を4月にかつて愛してくれた事、嬉しいわ。

Your lips were warm and love and spring were new

あなたの唇は暖かった、そして愛と春は新しかった。

'm not afraid of autumn and her sorrow

秋と秋を感じる悲しみを恐れないわ~
For I'll remember April and you

なぜなら私は4月とあなたと思いだすわ~

The fire will dwindle into glowing ashes

炎は輝く灰ので薄れていくでしょう。
For flames and love  live such a little while

炎と愛は一瞬に生いる。
I won't forget but I won't be lonely

忘れないわ、でも1人じゃないの
I'll remember April and I'll smile

4月を思い出すと私は微笑めるでしょう。