Johnny Orland『if he wanted to he would』歌詞 和訳 | 정FM

정FM

K-POPアイドルが聞いている
洋楽R&B/オルタナティブを中心に和訳します(o˘◡˘o)

またK-POP楽曲のEnglish Versionの翻訳もします

リクエストも絶賛受け付けてます!

Johnny Orland『if he wanted to he would』

 - from “all the things that could go wrong”

 

「彼は本気じゃなかったんだから、僕でいいじゃない。」

 

※意訳を含みます

 

You wear your heart up on your sleeve

君はいつだって感情をオープンにするよね

 

For everyone to see

誰にだってわかるように

 

And the hardest part when you’re torn a part

そんな君が悩んだ時に一番大変なのは

 

Is fixing the seams

その傷を癒すことだろう

 

Been hurt too many times

何度も傷ついて

 

Heard one too many lies

どんな嘘も聞いてきたその傷をね

 

 

He’d disappear for hours

彼は消えたのさ

 

No he never bought you flowers

彼は君に花束なんて持ってこないよ

 

 

If he wanted to he would

もし彼が本気だったならそうしたはずだ

 

but thank god that he didn’t

でも僕は彼がそうしなくて良かったと思ってる

 

it only took me one night to show you what you were missing

君が失ったものをわかってもらうのに一晩もかかったけどね

 

Ya pulled me closer then you whispered

君は僕を引き寄せてこう囁いたんだ

 

“you’re the best i’ve ever had”

「あなたが今までで一番だよ」ってね

 

I'm gon’ treat you like you should

僕は君を大切にするさ

 

If he wanted to he would

彼が本気だったならそうしたはずのね

 

 

Now you spend your time in my black corvette

それで今君は僕の黒いシボレーにいるんだ

 

You converted me

君は僕を変えたんだ

 

God, I love brunettes

あぁ、そのこげ茶の髪が好きだ

 

You’re a fire sign

君は火の灯りのようだ

 

But you’re delicate

だけどそんな君はデリケートだから

 

You speak your mind

君はよく心の内を話してくれるよね

 

And i’m into it

僕はそれを聞くのに夢中なんだ

 

When ya know, you know it’s right

君も分かったでしょ

 

I’m not like the last guy

僕はあんなやつみたいな男じゃないってね

 

 

He’d disappear for hours

No he never bought you flowers

 

If he wanted to he would

but thank god that he didn’t

it only took me one night

To show you what you were missing

Ya pulled me closer then you whispered

“you’re the best i’ve ever had”

I'm gon’ treat you like you should

If he wanted to he would

 

You and that little black dress

黒いドレスを身に纏った君の姿を

 

Are In my heart for forever

僕は永遠に胸に刻んでおくよ

 

I keep your picture round my neck

君の写真をいつも首からかけておくよ

 

So you always remember

そうすれば君もわかるでしょ

 

You and that little black dress

Are In my heart for forever

I keep your picture round my neck

So you always remember

 

If he wanted to he would

but thank god that he didn’t

it only took me one night

To show you what you were missing

Ya pulled me closer then you whispered

“you’re the best i’ve ever had”

I'm gon’ treat you like you should

If he wanted to he would