アメリカ🇺🇸カルフォルニア州サンノゼ大学で講演した禅メディテーションの感想をいただきました^_^


メディテーションの会に出られて、とても光栄でした。禅マスター(プロフェッサー)の、実践的な指導はとても感銘を受けました。使われていたベルは、とても意味があるものに思えました。その、奇跡と思えるような心地よい響きによって、とてもリラックスすることができました。会全体として、とても素晴らしいものでした。驚くほど日本文化を説明していたと思います。そして、メディテーションを実際に体験させていただいたこと、本当に感謝しています。 (男子学生)



私の最初の禅メディテーションのイメージは、脚を曲げて座り、手は膝の上で外に向け休ませ、目を閉じ、何もしないこと、でした。しかし、このワークショップを通して、禅メディテーションを始める前のステップを学びました。例えば7秒声を出すことと、呼吸法です。これら全ての方法は私をリラックスさせ、ストレスを緩和させました。全体として、この禅メディテーションは、私にとって素晴らしい体験になりました。このようなワークショップを今後、人に推薦したいと思います。なぜなら、日本文化を経験するとても良い方法だからです。   (男子学生)


It was such as honor to join the meditation meeting. The meeting truly impressed me because based on the way how professor Zen demonstrated it. The bell made lots of sense, and it has miracle and comfortable  sound to allow me relax. Overall the meeting was amazing, phenomenally illustrated the culture of Japanese; also I truly appreciate the demonstration of the meditation.  (男子学生)


My initial thought about practicing Zen meditation was like legs folded, hands resting outwards on the knees, and then close your eyes and do nothing. But through this workshop I have learned about the steps to start Zen meditation, such as the 7 seconds voice out and the breathing method. I think all that can help me relax myself and relieve stress. Overall this Zen meditation was a great experience to me.  I definitely recommend this kind of workshop later again in the future because it is a good way to experience the Japanese culture.   (男子学生)