4月に1年ほど滞在していたニューヨークから日本に一時帰国した時のこと。東京の新宿駅周辺を歩いたのですが、やはり東京23区はマンハッタンに比べて人口密度がかなり高いと思いました。東京に住んでいた時は人の間を縫って歩くのは割と得意分野だったのですが、1年ほど東京を離れていたので、人を避けて歩く能力がかなり退化していて、何度も人にぶつかりそうになりました。それと同時に、この能力は慣れからくるものであって、全ての人が当たり前にできることではないのだということも学びました。

 

<writing practice>

This happened when I stayed in Japan temporarily after staying in New York for about a year. When I walked around Shinjuku station in Tokyo, I found that the population was more densely packed in Tokyo than in Manhattan. I used to be good at weaving through the crowds, but I was away from Tokyo for about a year, so my ability to navigate through the people had already diminished. I almost bumped into other people many times. At the same time, I learned that this ability comes from experience, but It's not something everyone can naturally do.