ある日、ニューヨークの地下鉄でプラットフォームに立っていたら、黒人の男が私の前を通り過ぎました。その時、彼は手に持っていた消毒液を隠しながら何度も私に向かってスプレーを吹きかけてきました。私がそれに気づいたのは彼が去った後でした。その時はただ手を消毒したいだけなのかと思っていました。でも、スプレーの香りがあからさまにこちらに香ってきていて、スプレーが自分に向けられていたことに気付いたのです。言いたくないですが、こういう姑息な嫌がらせをするのって、いつも黒人なんですよね。もちろん黒人でも完全に人によるということはわかっていますし、私の周りの黒人はいい人ばかりです。でもこういう仕打ちを受けていると一定の嫌悪感は抱かざるを得ません。

 

One day, While I  was standing on the platform of the New York subway, a black man passed in front of me. At that point, he splayed the disinfection splay repeatedly toward me, which he was hiding with his hand. I realized it after he had gone because I thought he just wanted to disinfect his hand. However, the splay gave off scents of disinfection splay obviously, so I noticed that it was toward me. It's always black people that often do such palliative harassment. I know it totally depends on the person, some black people around me are very good to me, but I can't help but feel bad about them.