2週間前、私のマンションで上水道が止まるという事件が発生しました。夫がランチを作っている時に突然水が止まり、アパートからのお知らせを見ると、原因不明の断水が発生したとのことでした。私はその時部屋で勉強していたのですが、すぐに勉強をやめ、水を買い出しに行きました。アパートの一階に着いた時、床は水でびしょ濡れになっていて、天井から水が漏れ出ており、たくさんのスタッフが掃除をしていました。 水の買い出しから帰ってくると、全てのエレベーターが止まっていました。夫と協力して階段で水を運んだのですが、この時だけは本当に低層階に住んでいてよかったと思いました。

 

Two weeks ago, the drinking water stopped suddenly in my apartment. While my husband was cooking lunch, the water suddenly stopped, so he checked his e-mails, which wrote the apartment stopped drinking water for an unknown cause. Although I was studying at that time, I immediately stopped and left my room to buy some water. When I reached the first floor, I saw the floor was soaked with water coming from the ceiling, and many staff were cleaning it. After I bought some bottles of water and went back to the apartment, I found all the elevators were not working, thinking I was lucky to live on a lower level.