昨日おとといは原因不明の吐き気でぐったりでした。私は基本的に胃腸は丈夫で、日本にいた頃はこんなことはなかったのですが。

そういえば、ニューヨークに来た当初、私たち夫婦は頻繁に風邪にかかっていました。そういう日本人はよくいるみたいですが、私のかかりつけ医もそうで、アメリカには日本にいない菌がいるのではないかとおっしゃっていました。私は清潔さへの意識が日本とは全然違うということが、そもそもの原因なのではないかと思っています。

 

Yesterday and the day before, I felt like throwing up for unknown cause. Basically, my stomach is very strong, and I didn't experience such a situation when I was in Japan. By the way, When I first came to New York,  our couple often caught a cold. I've heard that it's quite common among Japanese living in NY, and my doctor was also the same. He said there are many viruses in New York, which are uncommon in Japan. I think the problem is that the sense of cleanliness of people here is totally different from that of the Japanese.

 

by chat GPT

I was feeling really nauseous and weak the day before yesterday due to an unknown cause. I generally have a strong stomach and I didn't experience such things back in Japan. Come to think of it, when I first arrived in New York, I and my husband frequently caught colds. It seems to be a common experience for Japanese people here. Even our regular doctor mentioned that there might be bacteria in the U.S. that we aren't accustomed to in Japan. I believe a difference in awareness of cleanliness is a fundamental factor contributing to these issues, as it's quite distinct from what we are used to in Japan.