ニューヨークに来たばかりの頃、歯磨き粉はコルゲートの24hというものを使っていました。やはり日本のものよりも辛くて刺激が強かったのですが、使っているうちに慣れてきました。ところが使い始めて1ヶ月くらいたった頃、急に舌が痛くなってきて、口内炎が出始めたんです。最初は歯磨き粉のせいだと思わなかったのですが、日本の歯磨き粉に戻すと治るので、流石にこれはおかしいと思って調べることにしました。調べてみると同じく歯磨き粉で口内炎になった方のブログがあり、アメリカの歯磨き粉は発泡剤が入っていることが多いとのことだったので、発泡剤を含まないセンソダインという歯磨き粉に変えることにしました。それが届くまでは日本から持ってきた日本の歯磨き粉で凌ぎます。

 

When I just came to NY, I used to use Colgate 24h toothpaste. Although it was more spicy and stronger than the Japanese one, I was getting used to it. However, my tongue started to hurt and there was inflammation inside of my mouth 2weeks after I started to use it. I searched about American toothpaste, and I realized that most of them include foaming agents. So, I'm going to change my toothpaste to Sensodyne which doesn't include foaming agents. Meanwhile, I'm going to use Japanese toothpaste which I brought from Japan.