今日はNYCIDというニューヨーク在住者用のIDカードを作りに行きました。現地在住の証明書類として、リースの契約書を持って行ったのですが、窓口のスタッフに家主の連絡先も必要と言われてしまいました。必要書類等の案内にそのようなことはもちろん記載されておらず、私がまごついていると、スタッフはペンで机をトントンと叩いて煽ってきたのです。これもアメリカのスタンダードだと思いますが、最初に受付にしようとした時もスマホをいじって無視。挨拶してやっと対応してもらえるような感じです。さらに英語ができないと、人間ではないかのような冷たい対応をとられます。この気持ちをなんとか昇華するべく、今日もオンラインレッスンで愚痴ります。

 

I went to make an identification card for people who are living in NY. I brought lease contract documents as certifications, but the counter staff asked me for the phone number of the lender. I was embarrassed because it was not written in the guide as the required documents, but the staff was agitating me with his pen tapping on his desk. I think it is one of the American standards that they don't care about customers without being spoken to. On top of that, they treat you as if you are not human, if you can't speak English well. In order to somehow sublimate this feeling, I will complain about it with online lessons again today.