今回は前回でも言っていた通り、女性アーティストをテーマにしていきますビックリマーク 

 

Destiny's ChildからBrown Eyesドキドキ

 

というラヴソングを和訳していきます

 

Remember the first day When i saw your face?

Remember the first day When you smiled at me?

You stopped to me And then you said to me

I was the woman you dreamed about 

 

私があなたに初めて出会った日のことを覚えてる?

私があなたに初めて微笑みを投げかけた日のこと覚えてる?

あなたは私を呼び止めてこう言ったのよ

君は『僕の理想の女性そのものだ』ってね

 

Remember the first day When you called  my house

Remember the first day When you took me out

We had butterflies Although we tired to hide

And we both had a beautiful night

 

あなたが私の家に初めて電話をかけた日のこと覚えてるわ

あなたが私を初めて連れ出した(デートに誘った)日のこと覚えてるわ

2人とも熱い気持ち押し殺していたけれど

それでも本当に素敵な夜を過ごしたわ

 

The way we held each other's hand 

The way we talked, The way we laughed

It felt so good to find true love

I know right then and there you were the one, ohh

 

あなたと抱きしめあった時の感触

2人で言葉を交わし合って

2人で笑い合って

真実の愛を見つけるって、本当に素晴らしいことなのね

出会った時から運命の相手だと私にはわかっていたのよ

 

I know that he love me' Cause he told me so

I know that he love me' Cause his feelings show

When he stares at me You see he cares for me

You see how he is So deep in love

I know that he loves me' cause it's obvious

I know that he loves me' cause it's me he trusts

And he's missing me if he's not kissing me

And when he looks at me His brown eyes tell his soul

 

彼は私を愛しているわ だって私にそう言ってくれたもの

私は彼に愛されているのよ だって彼の気持ちが伝わってくるもの

彼が私をじっと見つめるとき 私を大切に想ってくれていることがわかるの

どんなに彼が私に恋をしてるかわかるでしょ

彼はは私を愛してくれてるわ そのことだけはハッキリしてる

私は彼に愛されてるのよ だって彼は私に心を預けてくれるもの

私と唇を重ねていない時は きっと私のことを恋しいと思ってるはずよ

彼が私を見つめる時 その鳶色の瞳が彼の想いを語りかけてくるの

 

Remember the first day, The first fay we kissed ?

Remember the first day We had an argument ?

We apologized and Then we compromised 

And we haven't argued since

 

2人が初めてキスを交わした時のことを覚えてる?

初めて喧嘩した時のこと覚えてる?

お互いに謝って 仲直りしたわよね

あの時以来 2人は一度も喧嘩したことないよね

 

Remember the first day we stopped plaing games ?

Remember the first day you fall in love with me?

It felt so good for you to say those words 

Cause i felt  the same way too

 

初めて心の駆け引きを辞めた時のこと覚えてる?

初めてあなたが私に恋をした時のこと覚えてる?

あなたが私に愛の告白をしてくれるなんて素晴らしいわ

だって私も同じ気持ちだったの

 

The way we held each other's hand 

The way we talked, The way we laughed

It felt so good to find true love

I know right then and there you were the one, ohh

 

あなたと抱きしめあった時の感触

2人で言葉を交わし合って

2人で笑い合って

真実の愛を見つけるって、本当に素晴らしいことなのね

出会った時から運命の相手だと私にはわかっていたのよ

 

I know that he love me' Cause he told me so

I know that he love me' Cause his feelings show

When he stares at me You see he cares for me

You see how he is So deep in love

I know that he loves me' cause it's obvious

I know that he loves me' cause it's me he trusts

And he's missing me if he's not kissing me

And when he looks at me His brown eyes tell his soul

 

彼は私を愛しているわ だって私にそう言ってくれたもの

私は彼に愛されているのよ だって彼の気持ちが伝わってくるもの

彼が私をじっと見つめるとき 私を大切に想ってくれていることがわかるの

どんなに彼が私に恋をしてるかわかるでしょ

彼はは私を愛してくれてるわ そのことだけはハッキリしてる

私は彼に愛されてるのよ だって彼は私に心を預けてくれるもの

私と唇を重ねていない時は きっと私のことを恋しいと思ってるはずよ

彼が私を見つめる時 その鳶色の瞳が彼の想いを語りかけてくるの

 

I'm so happy So happy that you're in my life

And, baby Now that your apart of me

You're showed me Showed me the true meaning of love 

And i know he loves me

 

私はこんなにも幸せよ あなたと巡り会えてとても幸せなの

ベイビー もうあなたなしでは生きていけないわ

あなたは私に教えてくれた愛することの本当の意味を

私は彼に愛されてるの

 

I know that he love me' Cause he told me so

I know that he love me' Cause his feelings show

When he stares at me You see he cares for me

You see how he is So deep in love

I know that he loves me' cause it's obvious

I know that he loves me' cause it's me he trusts

And he's missing me if he's not kissing me

And when he looks at me His brown eyes tell his soul

 

彼は私を愛しているわ だって私にそう言ってくれたもの

私は彼に愛されているのよ だって彼の気持ちが伝わってくるもの

彼が私をじっと見つめるとき 私を大切に想ってくれていることがわかるの

どんなに彼が私に恋をしてるかわかるでしょ

彼はは私を愛してくれてるわ そのことだけはハッキリしてる

私は彼に愛されてるのよ だって彼は私に心を預けてくれるもの

私と唇を重ねていない時は きっと私のことを恋しいと思ってるはずよ

彼が私を見つめる時 その鳶色の瞳が彼の想いを語りかけてくるの

 

めちゃくちゃラブラブな歌ですねドキドキドキドキ
 
こんな気持ちどうしになってみたらもう幸せですねラブ
 
次回も引き続き愛をテーマに 愛に溺れていきましょう
 
また次回もよろしくお願いしますお願い