Brooklyn橋の下にあるThe River Café。服装はカジュアルで、ドレスコートがしっかりしているお店で、NY版のミシュラン1星に輝いたお店です。席数はとても多く、団体の方もいたのですが、NYにしてはとても静かで重みのある空間でした。

コースは三つに分かれていて、前菜、メイン、デザートを選べました。種類はとても豊富で、前菜はフォアグラのテリーヌ、メインは鴨、デザートはチョコレートケーキをオーダーしました。

美味しいだけではなく、お皿や配置が洗練されていてとても美しかったです。私はマスカット系のデザートワインをオーダーしたのですが、大正解でした。🤭✨

お食事しながら右手には川、マンハッタンを見渡せます。本当に美しかったです。

ミシュラン1星な事もあって、週末は予約があまり取れないです。運良く取れても夜の8時スタートだったり、、、。
平日はそこそこ空いておりました。

This is the River Café under the Brooklyn Bridge. The restaurant's general vibe is casual, with a proper dress code, and it is a 1-star Michelin restaurant in New York. There were a lot of seats, and there were some groups, but it was a very quiet and dignified space for New York.

The course was divided into three parts, and you could choose an appetizer, main, and dessert. There was a wide variety of choices, and I ordered a foie gras terrine for an appetizer, duck for a main course, and chocolate cake for dessert.

Not only was it delicious, but the plates and arrangement were sophisticated and beautiful. I ordered a Muscat dessert wine, and it was a great choice. 🤭✨

As you dine, you can look out over the river and Manhattan to your right. It was really beautiful.

Since it's a Michelin star, it's hard to get reservations on weekends. Even if you were lucky enough to catch it, it would start at 8pm.
It was fairly empty on weekdays. Thank you so much.