初めまして、ニューヨークで学生をしています。主にマンハッタンでのレストラン、カフェ、スイーツなどを紹介してきたいと思います。☺️✨

これからNY旅行を考えている人やNY近辺にお住まいの方、参考になれば嬉しいです。


Hello, I'm a student in NYC. I would like to mainly introduce restaurants, cafes, sweets, etc. in Manhattan. ☺️✨

I hope this will be helpful for people who are thinking about traveling to NY or living near New York.


タイトルにも書いた通り、ニューヨークで1番美味しいかき氷屋さんを紹介したいと思います。


As I wrote in the title, I would like to introduce you to the most delicious shaved ice shop in NYC.


チャイナタウンにある、the little one nyc 

(📍150 E Broadway New York, NY 10002 United States) F線のEast broadway 駅から徒歩1分です。


The little one nyc in chinatown

(📍150 E Broadway New York, NY 10002 United States) 1 minute walk from East Broadway station.

ここは、看板がなくて結構迷いました、、🥹

店内は程よく涼しくて、今の季節に最適だなと思いました。席は5席で若干狭目でした。


I got quite lost here as there was no signboard...🥹

The inside of the store was reasonably cool and I thought it was perfect for this season. There were only 5 seats and it was a little cramped.


私はマンゴー、苺を頼みました。それぞれ10.65$でした。(約1672円でした。)


I ordered mango and strawberry. It was $10.65 each. (It was about 1,672 yen.)


ふわっふわのかき氷に、中は練乳が入っており、苺は苺ミルク味、マンゴーは中にパッションフルーツが入っており、ずっと食べていても飽きない味でした。明日も明後日も財布が許す事なら毎日行きたいくらいおいしかったです。

本当にペロリペロリでした、、😋


The fluffy shaved ice had condensed milk inside, the strawberry tasted like strawberry milk, and the mango had passion fruit inside, so it was a flavor that you wouldn't get tired of even if you kept eating. It was so delicious that I would like to go every day: tomorrow and the day after tomorrow if my wallet allows.

It was really delicious,, 😋


見て下さってありがとうございます


Thank you for reading! That’s it for today~