Kirk Franklin - I Smile 和訳



I dedicate this song to recession,
この歌は不況で
depression and unemployment.
憂鬱だったり仕事がなかったり
This song's for you.
そんな毎日を生きるみんなのための歌だよ

Today's a new day, and there is no sunshine.
新しいスタート、それなのに太陽はなくて
Nothing but clouds, and it's dark in my heart
雲ばかりで 心はどんよりしてる
and it feels like a cold night.
まるで寒い夜みたい

Today's a new day, where are my blue skies,
新しいスタート、それなのに青空はどこ?
where is the love and the joy that you promised me
you tell me it's alright.
大丈夫だよって、約束してくれた愛と喜びはどこ?
I almost gave up, but a power that I can't explain,
でも諦めかけてた時、言葉じゃ説明できない力が
fell from heaven like a shower.
空からまるでシャワーのように降りてきたんだ
(When I think how much better I'm gonna be when this is over)
これが終わったらどれだけいいだろうって思ってたそんな時だった

I smile, even though I'm hurt see I smile,
笑うんだ、傷ついていても笑うんだ
I know God is working so I smile,
神様がこの状況も変えてくれるってわかってるから
Even though I've been here for a while
I smile, smile.
辛い状況にあっても笑うんだ
it's so hard to look up when you look down.
悲しい時に上を向くのは大変だけど
I sure would hate to see you give up now
今諦めないでほしいんだ
You look so much better when you smile, so smile.
笑ってる君はずっと素敵だから笑って

Today's a new day, but there is no sunshine.
新しいスタート、それなのに太陽はなくて
Nothing but clouds, and it's dark in my heart,
雲ばかりで 心はどんよりしてる
and it feels like a cold night.
寒い夜みたい

Today's a new day, tell me where are my blue skies,
新しいスタート、でも青空はどこにあるの?
where is the love and the joy that you promised me
you tell me it's alright.
大丈夫だよって、約束してくれた愛と喜びはどこなの?
I almost gave up, but a power that I can't explain,
でも諦めかけてた時、言葉じゃ説明できない力が
fell from heaven like a shower.
空からまるでシャワーのように降りてきたんだ

I smile, even though I'm hurt see I smile,
笑うんだ、傷ついていても笑うんだ
I know God is working so I smile,
神様はこんな状況も変えてくれるってわかってるから
Even though I've been here for a while
I smile, smile.
辛い状況にあっても笑うんだ
it's so hard to look up when you look down.
悲しい時に上を向くのはとても大変だけど
I sure would hate to see you give up now
今諦めないでほしいんだ
You look so much better when you smile, so smile.
笑ってる君はずっと素敵だから笑って

Smile. for me
僕のためにわらって
Can you just smile... for me.
ただ僕のためにわらってくれる?
Smile. for me
にっこり微笑んで
Can you just smile... for me.
ただ微笑んで 僕のために
Ohohoh you look so much better when you
わらってる君の方がずっと素敵だよ
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
You look so much better when you smile
わらっている時の方がずっと素敵だよ
I almost gave up, but a power that I can't explain
もう諦めようとしてたその時言葉で説明できない力が
fell from heaven like a shower.
空からシャワーのように降りてきたんだ
I smile, even though I'm hurt see I smile,
僕は笑う 傷ついていても笑うんだ
I know God is working so I smile,
だって神様がこの状況も変えてくれる だから笑うんだ
Even though I've been here for a while
こんな状況が続いたとしても
I smile, smile.
僕はわらっているよ
it's so hard to look up when you look down.
悲しい時に上を向くのはとても大変だけど
Sure would hate to see you give up now.
今君に諦めて欲しくないんだ
You look so much better when you smile.
so smile.
わらっている君の方がずっと素敵だからわらって
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
ohohoh you look so much better when you
smile...
にっこりわらってる君の方がずっと素敵だよ

I just want you to be happy.
ハッピーでいてほしいんだ
I want you to have joy 'cause can't nobody
take that away from you.
神様の喜びを知って それは誰にも奪えないから
I see you. Smile!
ほら素敵な笑顔!






こちらもおすすめ💓↑


カバーです!とっても素敵💓💓