知ってましたけど、この人やっぱりいい子なんだなーと歌詞を見て思いました。いつもぼんやり色んな曲をメロディーだけ聞いてるんですけど、優しいメロディーがいいなと思って訳してみました。

 
photo:01



I’m 5 years old It’s getting cold out Got my big coat on
5歳だった私は、外が寒くなってきたから大きなコートを着てた

I hear your laugh And look up at smilin at you
笑い声をあげるあなたを見上げて思わず私も笑顔になった

I run and run
そこからひたすら走って

Past the pumpkin patch and the tractor rides
トラクターに揺られながらカボチャ畑を通り抜けて

Look now, the sky is gold
見上げた空は金色に輝いて見えた


I hug your legs and fall asleep
あなたの足に体を寄りかかって眠る私

On the way home
そんな家までの帰り道

I don’t know why all the trees change in the fall oh oh
秋になったら何故すべての木の色が変わるのかは分からなかったけど

But I know you’re not scared of
anything at all oh oh
貴方が何も恐れてはいないことは分かってた

Don’t know if Snow White’s house is near or far away
白雪姫のおうちが遠くにいるのか案外近くにいるのかは知らなかったけど

But I know I had the best day with you today
貴方と過ごした日々は間違いなく素敵だったってことは今でも分かるの

I’m 13 now and don’t know how my friends could be so mean
13歳になった私は、友達が何故いじめるのか分からないの

I come home crying and you hold me tight
家に帰って泣きじゃくる私を貴方は抱きしめてくれたわ

And grab the keys
そして鍵をつかんで

And we drive and drive until we found a town far enough away
遠くの町までドライブに連れ出してくれたのよね

And we talk and window shop till I forgotten all their names
沢山話をして、ウィンドウショッピングもして…私が嫌な子達の名前を忘れるまで

I don’t know who I’m gonna talk to now at school uh uh
私は今、学校で誰に話しかければいいのか分からなくなってる

But I know I’m laughing on the car ride home with you uh uh
でも貴方と車で笑いながら家に帰れることだけは分かるの

Don’t know how long it’s gonna take to feel okay
大丈夫って思えるまでどれだけの時間がかかるのかは分からないけど

but I know I had the best day With you, today
でも貴方と過ごした日々は間違いなく素敵だったってことは分かるわ

I have an excellent father
私には素晴らしいパパがいる

His strength is making me stronger
彼の強さは私の強さの源なの

God smiles on my little brother
神様は私の弟にも微笑んでくれた

Inside and out he’s better than I am
見た目も中身もずっと私なんかより素晴らしいの

I grew up in a pretty house and I had space to run
私の育った素敵な家は安心できる居場所だった

And I had The Best Days with you
貴方と過ごした日々は間違いなく素敵だったの

There is a video I found from back when I was three
私が三歳だった時のビデオを見つけたわ

You set up a paint set in the kitchen
And you’re talkin’ to me
貴方がキッチンで私にお絵かきセットを用意してくれているの

It’s the age of princesses and pirate ships and the seven dwarfs
私はプリンセスだったわ、海賊船や7人の小人達と

My Daddy’s smart and you’re the prettiest lady in the whole wide world
パパは賢くて、あなたは世界で一番の女性よ

Now I know why the all the trees change in the fall oh oh
今はもう何故秋に木の色が変わるのかを知っているわ

I know you were on my side even when I was wrong
どんな時でも貴方は私の味方でいてくれるってことも

And I love you for giving me your eyes
そんな貴方が大好きなの

Staying back and watching me shine
きらめく私を後ろから見守ってくれている

And I didn’t know if you knew
貴方は知っているかどうか分からないから

So I’m takin’ this chance to say
私はこの歌で伝えたい

I had the best day with you, today
貴方と過ごした日々は最高だったってことを