あらかこしめす さきのことを しらせ つげ きかせ 体験の準備 そなえとする事を白く事(行
預言
予言
先知る事ですが
それでどうするということなのかが
大問題
何か人自身が回避できる事実があるだろうか
今を生きる事しか出来ない存在が
過去を振り返り
未来を予見して
何をしたいのか
残っているのは
事実
行為の結果だけだ
どんな木にどんな実がついているか調べるだけのことだ
さて
その木は
一体
どんな実を成らしましたかな?
::::::
土地を耕して
畝を工作し
種子を撒いて
丁寧に土地の世話をして
植えたその種子の善き成育を
祈願する事は毎日
毎日
積み重ねる
一つ一つの行為実践
PRACTICEです
農業とか云う事でもない
生業として成立しているのではない行為として
自家の家族の喰い扶持の為の工作活動ですし
余ったらそれを都市部
津
などに
売りに参ります
都市は
丁
街路が武士の大名などの城下なら
掘割
町割り
など操作して
市街が城砦都市として
防衛第一位と
そして守護保護防衛の方策を
全部
万端に始末して
街は形成されて
全て意図した結果
成果がある
精華では無いんのです
人の内部の出来事と
人の外部に展開して
羅列してある成果物とは
違いますからね
両方の要素が
組み合わさって
物は仕上がっている次第です
完全に自然
とか
完全に人工作とか
では無い
事
両方を統合化するのは
そもそも人の頭脳神経細胞システムの無数の機能の多様を
統合化し
包括す
インテグレイトしている事ができている機能が予め備えられている次第だと
いう事
人
PHUMANE
は
それを
観察すると
次第に理解できる情報が無数に
受け皿に
受け止める事が出来ます
誕生する前から
辛子種の種子の一粒よりも
最少のその生命の玉一つ
ですよ
人のはじめは
そして
木のように成長し
また海の魚のようにおがるのです
成育する
生がるといいます
お
と発音しますので
生
男鹿半島の
男鹿とか
男鹿るからです
おガルから
あの場所は島です
噴火し
島ができた
海底から
ではってきたのです
おのずと
ボルンタスですね
VOLUNTAS
VOLUCANO
これで
一の目
二の目
三の目などあるし
潟
オリーブ色の岩は
マグマの塊した岩です
橄欖岩
見学できますよ
秋田という場所は
山間の中にある盆地がある
東京の特別区より広い
横手盆地は
穀倉地帯
青い山峰の包囲して
全部
箱に入っている様相です
北の浦では
瑠璃色の海 田沢湖です
辰子は
黄金の造形で立位している
龍神の伝承の場所ですね
山は白金
海は瑠璃色
正に
浄玻璃のかむかみる
鏡そのもの
鑑みるのは
辰子さん自身でした
イワナを食べてしまうので
よく集れと示した事で
龍に変化した
帰れない会えない
母
には
そして
八郎太郎も来た
二人は
田沢湖で過ごす事で
凍る事が無い
海
山上の教訓とは
至福八端でしたが
2000年も前に
理路整然と
示すのです
ローマ帝国は既に第法典はあるし
皇帝は大祭司であって権力と権威の統合化を実践して
大帝国を西の果てに作り出した
ローマ帝国は一日にしてはなりません
その大樹は
西暦800年には崩落して
接ぎ木されているのは
ガリアの木です
Nazarethのイエシュアに
という葡萄の木ですね
枝にはたわわに葡萄の実をつけたのです
シャルル大帝
その奥様の功績大
その前にローマは
コンスタンチヌス
その母こそ
明晰の方で謙遜で
最も卑しい身分の代表です
皇帝の后として
その子を産みました
セントヘレナ
HERENA
彼女は
イエシュアとマリアに信頼していたのです
自分の分際の階級の低い事もあったから
イスラエルの家具職人のヨゼフの子
養子の子
イエシュアの事を
みなから傾聴した一人の女性でした
ギリシアの
ギリシアもローマ人の植民政策で
奴隷が大勢いましたね
そして
其の後の人生が定めのように
自分に舞い込む
医師も
教師も
みな奴隷で
市場で
ローマ市民の偉い者が
買い取る
市場がある
ネオローマです
各地に
ローマはネオローマを構築し
ローマの顕示する事に政策決定します
融合とはそうして
このほうが美味いぞ
と
確実な情報を提案するのです
で
金持ちは
ローマ市民の権利を買う事ができますので
ユダヤ人の大金持ちは当然ローマ市民の権利を購入した
それは
ベンジャミン族のサウルであり
戒律主義でバリバリ
杓子定規な人物マインドとメンタルは傲慢で
恐怖の大王のようでしたね
どこまでも
Nazarethのイエシュアを信頼し
彼こそはメシアだと公言者を同胞であるユダヤ人を逮捕する人物でした
サウルは
名門のガマリエル先生の弟子で
大祭司ヨゼフに加担する事で
自分を為します
あの金持ち青年ではないかと
そう云われている人物だ
から
もう一方で
イッシュ・ケリオット
の
シモンの子のユダがある
これを比較してみると非常に興味深い
ユダは
自分の名誉の獲得のために
だけ
イエシュアという人物に近づいたのです
そして大祭司にも近づいて
自分自身を高い位に付けてもらうように
ねぎらいますが
それは
悉く失敗し
いかにも後悔し
生木に縊死した
その土地は
多くの善意の寄付金をもって
不正に買った土地だったのです
身体は二つに割れて
腸も飛び出して地に落ちたと
記事が聖書にある次第だ
大神殿も二つに割けた
大地震があったからです
幕も二つの上から真下に
裂けたのです
全て開示されたのです
イエシュアの死の瞬間に
其の後
枯木に鉄の釘に三本
手足を打ち込められている
イエシュアに
肉体に向けて
一撃の槍の穂先が
貫きました
右の脇腹から
真っ直ぐに
長いロングの槍です
彼はろーまの兵士
ゴルゴダ髑髏のような岡庭
処刑場で
ローマの支配に反対している悪党を逮捕し
公式な裁判をして
三度
大罪であると
死刑宣告で
晒して
みなから揶揄されますね
拷問を加えて
処刑する過程を全部
支配されている人々に見せつける事で
ローマ皇帝の神にしたがえ
さもなくば
おまえたちは
痛い目にあうぞ
と
武器と剛毅を示して
いたけるのです
軍神マルスは火の星の子です
イエシュアはいいます
もっと早く逮捕できたはずだ
あなたがたの父は殺人者サタンだからと
ころしてみなさい
三日で
新しい神殿を構築するから
と
46年もかかった
この大神殿なのに
どうして
三日で
新しく神殿を建設なんかできるもんか
おまえはやっぱり
頭がおかしいんだ
悪魔の子なんだ
と
揶揄されて
唾を
顔に吹き付けられる
次第
それを全て
イエシュアは
受容
受け止める
器に
それこそ
一人
一人の
行為の結果だから
奉献物なのです
個人
個人の
その内実の物語る証拠品なのです
問題は私的な個人のマインド形成の
嗜みのそれです
何を永久に
嗜み
あじわいたいか
だ
という事
法悦とは
父と子と聖霊のそれそのものですので
生命それ
水それ
火それ
果実
油
種子
葉
花
塩
そして光
土
息吹く生命の源
統合化した最善の二姿
似姿
您
弥高
八重
弥栄
彌栄
すなわち
完全善であり
ゆえに
最少であって最大であって人にもなる方
人から
虫けら扱いされて
廃棄されてしまった
親石である方ですね
生きている石です
臼ぺらの
粉
に水で
炭火で
焼いた
パンの丸い白い
それを
イエシュアは
これは私の体であると
みな
ヶ
喰え
と
ススメタ
なぜなら永遠の生命の糧だからです
そこに躓いた人々は
イエシュアの後を去るのです
居なくなったのです
イエシュアの後をついてきた者は
一体
誰か?
狭い道
狭い門
狭い扉
その扉まで
到達し
ノックしたものは
開閉は
主人が命令し
召使いが開閉しますね
城
青垣
八重垣の主人ですね
:
それこそ楽園
EL
シャロメ
ニャロメね
平安
たいらかし
やすらけく
ある
みやこ
御家子
三八五
385
ですね!
::::::
一つの行 思 言
の
意図を知る事を
学習のすゝめ
なまふ
ならふ
知るためです
先を
予見といいます
推察し
きさしを知る事を
観察し
聴く事で
予見できるからです
いろいろ
さまざま
これは
scienceとして
成立できたのは
オーギュスト・コント
ソシオロギ
ソシオロジーの父と言われている方
フランスの博士ね
つい最近というか
1800年代記に登場するかな
Isidore Auguste Marie François Xavier Comte
1798年 1月19日
1857年 9月5日
イングランドのフランシスコ・ベーコン
初代セント・オールバン(ズ)子爵フランシス・ベーコン(英: Francis Bacon, 1st Viscount St Alban(s), PC, QC、1561年1月22日 - 1626年4月9日[1])は、イギリスの哲学者、神学者、法学者、政治家、貴族である。イングランド近世(ルネサンス期、テューダー朝(エリザベス朝)からステュアート朝)の人物。イギリス経験主義の祖。
「知識は力なり」(Ipsa scientia potestas est)の名言や、「イドラ」の概念で有名。
以下は上記サイトの参照。
『聖書を深く掘り下げ、イエスの予言が現実になった瞬間をお届けよう。 詳細については、クリックしてください。』
「『たとえ、みんながあなたを見捨てようと、この私だけは絶対に見捨てたりしません』と訴えるペテロに、イエスは言われました。「はっきり言いましょう。あなたは今夜鶏が鳴く前に、三度、わたしを知らないと言います。」(マタイの福音書26章33-34節)。
この予言はマタイの福音書16章 21節で述べられている。「その時からイエスは、ご自分がエルサレムに行くことと、そこでご自分の身に起こること、すなわち、ユダヤ人の指導者たちの手でひどく苦しめられ、殺され、そして三日目に復活することを、はっきり弟子たちに話し始められました。」以上は上記サイトの参照。
Francis Bacon - Wikipedia
Francis Bacon, 1st Viscount St Alban[a] PC (/ˈbeɪkən/;[5] 22 January 1561 – 9 April 1626), also known as Lord Verulam, was an English philosopher and statesman who served as Attorney General and Lord Chancellor of England under King James I. Bacon led the advancement of both natural philosophy and the scientific method and his works remained influential even in the late stages of the Scientific Revolution.[6]
Bacon has been called the father of empiricism.[7] He argued for the possibility of scientific knowledge based only upon inductive reasoning and careful observation of events in nature. He believed that science could be achieved by the use of a sceptical and methodical approach whereby scientists aim to avoid misleading themselves. Although his most specific proposals about such a method, the Baconian method, did not have long-lasting influence, the general idea of the importance and possibility of a sceptical methodology makes Bacon one of the later founders of the scientific method. His portion of the method based in scepticism was a new rhetorical and theoretical framework for science, whose practical details are still central to debates on science and methodology. He is famous for his role in the scientific revolution, begun during the Middle Ages, promoting scientific experimentation as a way of glorifying God and fulfilling scripture.
Bacon was a patron of libraries and developed a system for cataloguing books under three categories – history, poetry, and philosophy – [8] which could further be divided into specific subjects and subheadings. About books he wrote, "Some books are to be tasted; others swallowed; and some few to be chewed and digested."[9] The Shakespearean authorship thesis, a fringe theory which was first proposed in the mid-19th century, contends that Bacon wrote at least some and possibly all of the plays conventionally attributed to William Shakespeare.[10]
Bacon was educated at Trinity College at the University of Cambridge, where he rigorously followed the medieval curriculum, which was presented largely in Latin. He was the first recipient of the Queen's counsel designation, conferred in 1597 when Elizabeth I reserved him as her legal advisor. After the accession of James I in 1603, Bacon was knighted, then created Baron Verulam in 1618[2] and Viscount St Alban in 1621.[1][b] He had no heirs and so both titles became extinct on his death of pneumonia in 1626 at the age of 65. He is buried at St Michael's Church, St Albans, Hertfordshire.[12]
Biography
Early life and education
See also: Anne Bacon and Nicholas Bacon (Lord Keeper)
A young Francis Bacon depicted in a National Portrait Gallery painting; the inscription around Bacon's head reads: Si tabula daretur digna animum mallem, Latin for "If one could but paint his mind".
The Italianate entry to York House, built around 1626 in Strand, the year of Bacon's death
Francis Bacon was born on 22 January 1561[13] at York House near Strand in London, the son of Sir Nicholas Bacon (Lord Keeper of the Great Seal) by his second wife, Anne (Cooke) Bacon, the daughter of the noted Renaissance humanist Anthony Cooke. His mother's sister was married to William Cecil, 1st Baron Burghley, making Burghley Bacon's uncle.[14]
Biographers believe that Bacon was educated at home in his early years owing to poor health, which would plague him throughout his life. He received tuition from John Walsall, a graduate of Oxford with a strong leaning toward Puritanism. He attended Trinity College at the University of Cambridge on 5 April 1573 at the age of 12,[15] living there for three years along with his older brother Anthony Bacon under the personal tutelage of Dr John Whitgift, future Archbishop of Canterbury. Bacon's education was conducted largely in Latin and followed the medieval curriculum. It was at Cambridge that Bacon first met Queen Elizabeth, who was impressed by his precocious intellect, and was accustomed to calling him "The young lord keeper".[16]
His studies brought him to the belief that the methods and results of science as then practised were erroneous. His reverence for Aristotle conflicted with his rejection of Aristotelian philosophy, which seemed to him barren, argumentative and wrong in its objectives.[17]
On 27 June 1576, he and Anthony entered de societate magistrorum at Gray's Inn.[18] A few months later, Francis went abroad with Sir Amias Paulet, the English ambassador at Paris, while Anthony continued his studies at home. The state of government and society in France under Henry III afforded him valuable political instruction.[19] For the next three years he visited Blois, Poitiers, Tours, Italy, and Spain.[20] There is no evidence that he studied at the University of Poitiers.[21] During his travels, Bacon studied language, statecraft, and civil law while performing routine diplomatic tasks. On at least one occasion he delivered diplomatic letters to England for Walsingham, Burghley, Leicester, and for the queen.[20]
The sudden death of his father in February 1579 prompted Bacon to return to England. Sir Nicholas had laid up a considerable sum of money to purchase an estate for his youngest son, but he died before doing so, and Francis was left with only a fifth of that money.[19] Having borrowed money, Bacon got into debt. To support himself, he took up his residence in law at Gray's Inn in 1579,[19] his income being supplemented by a grant from his mother Lady Anne of the manor of Marks near Romford in Essex, which generated a rent of £46.[22]