めっちゃ皮肉でたまらん歌です

 

 

 

 

 

 

Car rides to Malibu

マリブまでのドライブ


Strawberry ice cream, one spoon for two

イチゴのアイスを一つのスプーンで一緒に分けて


And tradin' jackets

ジャケットを交換して


Laughin’ 'bout how small it looks on you

あなたが小さい私のジャケットを着てるのがおもしろかったの


(Ha-ha-ha-ha, ha-ha-ha-ha-ha, ha-ha-ha-ha)


Watching reruns of Glee

rerun of Gleeをみて


Bein' annoying, singin’ in harmony

はもりながら歌うから、うんざりして


I bet she's braggin' to all her friends, sayin' you're so unique, hmm
多分、新しい君の彼女は、君がとってもおもしろいって自慢してるんだと思うよ


So when you gonna tell her that we did that, too?

それで、いつゆうの?同じこと私としてたって


She thinks it's special, but it's all reused

そのこ、自分が特別だと思ってるよ、本当は全部使いまわしだけど


That was our place, I found it first

そこも、私が最初に見つけた私たちの場所だし


I made the jokes you tell to her when she's with you
私がよくいってたジョークも彼女にゆってるんでしょ?


Do you get déjà vu when she’s with you?

デジャブを感じないの?彼女といる時に


Do you get déjà vu? (Ah), hmm
Do you get déjà vu, huh?

Do you call her, almost say my name?

彼女を呼ぶときに、私の名前いっちゃわない?


’Cause let's be honest, we kinda do sound the same

正直言ってよ、私たちの名前、似てるでしょ


Another actress

また、演技してる


I hate to think that I was just your type

私がただあなたのタイプだったってことを考えたら嫌になる


I bet that she knows Billy Joel

彼女はBilly joelも知ってるでしょ?


’Cause you played her "Uptown Girl"

だってあなたは彼女にUptown Girlを、聞かせてるから


You're singin' it together

一緒に歌ながら


Now I bet you even tell her how you love her In between the chorus and the verse (Ooh)
コーラスとバースの間で、愛を語ってるんでしょ?


So when you gonna tell her that we did that, too?

いついうの?それ、私たちもしたって


She thinks it's special, but it’s all reused

彼女は特別だと思ってるけど、本当は私たちもしてた


That was the show we talked about

それ、私たちが、話してたショーだし


Played you the songs she's singing now when she's with you
あなたが、曲をかけて、彼女が歌って


Do you get déjà vu when she's with you?

デジャブを感じないの?


Do you get déjà vu? (Oh-oh)
Do you get déjà vu?

Strawberry ice cream in Malibu

マリブでのイチゴのアイスも


Don't act like we didn't do that shit, too

私たちも同じことしたって忘れたふりなんかしないで


You're tradin' jackets like we used to do

上着の交換だって、私たちがよくしてたこと
(Yeah, everything is all reused)


Play her piano, but she doesn't know (Oh, oh)

ピアノをひいてあげて、でもかのじょはわかってないでしょ


That I was the one who taught you Billy Joel (Oh)

Billy Joelを教えてあげたのは私だから


A different girl now, but there's nothing new
違う女の子だけど、もう新しいことなんてないでしょ


I know you get déjà vu

デジャブを感じてるのは知ってるよ


I know you get déjà vu
I know you get déjà v