"The Dream of the Bell Tree" 14.9

After the second year, it was spring break in March. Piano recital.

I played the piano wearing the bright red dress I wore at the entrance ceremony.

My hands playing the keys... The sleeves looked nice.

Suddenly, I remembered Yuu-kun.

Just like you said, I ended up wearing this dress again. My mother had made it in anticipation of this.



You and my mother are amazing.



After finishing playing, I got down from my chair.

The students in the piano class started lining up to take a commemorative photo.



I stopped for a moment to wait at the side.

... Something.... I felt like I was being watched the whole time. ...? ??? ??? ?

I looked up to the upper right. There, wrapped in a gentle light, was Yuu-kun!! !!! !!! !!!

"I'm sorry about that time!" I cried in my mind.
Yuu was about to say something when I heard someone shout,
"Wait!"   At that moment, time stopped!?
No, everyone was moving slowly. It was in slow motion!

Yuu was looking upwards.


I thought.

Is it time for me to go to heaven??? Is this really a goodbye?!


Soon, I heard this time, "Smile!!!"


Yu looked at me and smiled.


My body was hard to move, but I forced the corners of my mouth to turn up and smile, thinking that he wanted me to see him off with a smile.


At that moment, a camera flashed and everything went white in front of my eyes.


I suddenly realized that everyone had finished taking photos and were heading back.


Huh, I'm not in line yet...
??? ??? ………… Oh well.
After that, my memories of Yuu disappeared from my memory.

Instead, I started to feel sick when I saw sticky things.


      
🌀Up to this point, what I remembered through introspection. From next time, I will be sharing a story that came to me smoothly while I was meditating (daydreaming).
There's more to the story about the piano recital!         To be continued!

「鈴かけの木の夢」14.9

2年生が終わり、3月の春休み。ピアノの発表会。
 私は、入学式で着ていた、真っ赤なワンピースを着てピアノを弾いた。
鍵盤を弾く手…。袖がいい感じ。
 ふと、ゆう君の事を思い出した。
君の言う通り、またこの服を着る事があったよ。お母さんも、これを見越して作ってたんだね。  
すごいね、お母さんも、君も。
 弾き終わって、椅子から降りる。
記念撮影の為にピアノ教室の生徒が並びだす。 私は端に並ぼうと、少し足を止めて待っている。
………。何か………。ずっと見られている気がする。………?????
右上を見上げた。そこに、やさしい光に包まれた、ゆう君がいた!!!!!
「あの時はごめんね!」
私は心の中で叫んでいた。
ゆう君は何か言おうとした、その時、
「待って!」と誰かが叫ぶ声が聞こえた。  その瞬間、時間が止まった!?
いや、みんな、ゆっくりと移動している。スローモーションになってる!
 ゆう君は上の方を見ている。
私は思った。 天国へ行く時間が来たのかな??? ほんとのお別れかな!?
 やがて、今度は、「笑って!!!」と聞こえた。
ゆう君が私を見て、微笑んだ。
私は体が動きにくいけれど、笑顔で、見送ってほしいのかなと、無理やり口角をあげて、笑顔になった。
 その時、カメラのフラッシュが光って
目の前が、真っ白になった。
 気がつくと、みんな写真を撮り終わって、戻って行く。
 あれ、私、まだ並んでない……。
???………。まいっか。

その後、ゆう君との思い出が、記憶から消える。
 その代わり、ベタベタするものを見ると気持ちが悪くなるようになった。
      
🌀ここまでは、内観して私が、思い出した事です。 次回からは、瞑想(ぼーっと)してたら、スルスルと降りてきたお話しです。
あのピアノの発表会の話には、続きがあった!         続く!