これまで沢山の人からヒーリングって何?と聞かれ、実家ではヒーリングなんて言葉聞いたことないと伝えていました。
そのため昔の私の”ヒーリング”のイメージはマッサージや指圧。
でも本質的なところで私自身、沢山のトラウマや心の痛み、身体的な痛み、特に強い生理痛に苦しんでいました。
生理痛はかなり酷く、生理になると痛みで立つことも動くことも出来ず、吐いたり大量の汗をかいたりしていました。
トラウマは言葉の暴力や身体的暴力を受けたことにより生じました。
これら全てが組み合わさり、暗黒時代を送りました。
かなりのストレスでした。。。
そして更に、こんな状況なのは自分のせいだと自分を責め、自分はなんて弱い人間なんだと思っていました。
当時自分の人生に何が起こっているのか全く分かりませんでしたが、自分の中で自分の何かがおかしいということは分かっていました。
だからいつもヒーリング/癒しや解決法を求め、自分の脳がどう動いているか、自分の脳をどう治すかなどの答えを見つけようとしていました。
そして心理学を学びに大学に行くことを決めました。
大学では臨床心理学や認知心理学、教育心理学、発達心理学などいくつか興味深いことを学びました。
私が受けてきた教育やストーリーについてもう少し詳しく説明した記事はこちらです。
よろしければ読んでみて下さい。


ヒーリング/癒しの意味はとても幅広く、また私自身もヒーリングについて学んでいるところです。
メンターにメンターの中でヒーリングとはどういうものなのか、聞いてみたいと思います。


⭐︎次回に続きます⭐︎






What is healing?


Many people ask me what is healing.

I explained to them that I’ve never heard the word healing in my house before.

So my only idea about healing was about massage or shiatsu.

But deep inside, I was suffering from a lot of trauma, emotional pain and physical pain mainly strong mense pain.

Mense pain was so strong so I couldn’t move and I threw up and had a lot of sweat.

And trauma came from receiving verbal and physical abuse.

All these things combined together.

It was very stressful.

Plus I blamed on myself and I thought that I’m weak person.

But I didn’t know what’s going on my life but I already knew something wrong with me.

So I was always seeking healing and solutions and trying to figure out how to understand my brain and how to fix my brain.

Then I decided to go to college to study psychology.

In college, I studied some interesting thing such as clinical psychology, cognitive psychology, educational psychology and developmental psychology etc.

Here is more detail information about my educational and story.

https://ameblo.jp/storiesofsurvivors/entry-12791902973.html




Definitions of healing is very huge and I’m still learning about healing.

I like to ask my mentor what is his definitions of healing.




⭐︎To be continued⭐︎