松中みなみオフィシャルブログ「みなみ風 気の向くままに」Powered by Ameba

『犬と私の10の約束』


借りて見ました

 * 1.*   *私と気長につきあってください。*
(Give me time to understand what you want of me.)
* 2.*  *私を信じてください。それだけで私は幸せです。*
(Place your trust in me. It's crucial to my well-being.)
* 3.*  *私にも心があることを忘れないでください。*
(Be aware that however you treat me I'll never forget it.)
* 4.*  *言うことをきかないときは理由があります。*
(Before you scold me for being lazy, ask yourself if something might be
bothering me.)
* 5.*  *私にたくさん話しかけてください。人のことばは話せないけど、わかっ
ています。*
(Talk to me sometimes. Even if I don't understand your words, I do
understand your voice when it's speaking to me.)
* 6.*  *私をたたかないで。本気になったら私のほうが強いことを忘れないで。*
(Remember before you hit me, I have teeth that could hurt you, but that
I choose not to bite you.)
* 7.*  *私が年を取っても、仲良くしてください。*
(Take care of me when I get old.)
* 8.*  *私は十年くらいしか生きられません。だからできるだけ私と一緒にいて
ください。*
(My life is likely to last 10 to 15 years. Any separation from you will
be painful for me.)
* 9.*  *あなたには学校もあるし友だちもいます。でも私にはあなたしかいませ
ん。*
(You have your work, your entertainment, and your friends. I have only
you.)
*10.*  *私が死ぬとき、お願いです、そばにいてください。どうか覚えていてく
ださい、私がずっとあなたを愛していたことを。*
(Go with me on difficult journeys. Everything is easier for me if you
are there. Remember I love you . . .)

すごく優しくて切ない気持ちになりました


松中みなみオフィシャルブログ「みなみ風 気の向くままに」Powered by Ameba

みなみも実家でゴールデンレトリバーを2匹飼っていたので、

思い出がどんどんよみがえってきて涙が…止まりませんでした


犬は立派な家族ですょね


一緒にいた時間は今でもはっきりおぼえてるよ



あ~目が腫れて痛いよぅ


松中みなみオフィシャルブログ「みなみ風 気の向くままに」Powered by Ameba


あと、あと
広島vs巨人は1-0のまま終わっちゃうの~?!