最初から読む下矢印

 

 

私はこの定期収入を手に入れてきました。その額がとても大きいので、お金持ちだと言われています。アガーにお金を貸したのが、利益を生む投資の最初の練習になりました。この経験から知恵を得て、資金が増えるにつれて、私は融資と投資を広げました。最初のうちは数少ない源から、その後は多くの源から、お金の流れが私の財布の中に入ってくるようになり、それを賢く判断し使うようになったのです。

 

 

"Great income I have acquired. So great that I am called a very rich man. My loans to Aggar were my first training in profitable investment. Gaining wisdom from this experience, I extended my loans and investments as my capital increased. From a few sources at first, from many sources later, flowed into my purse a golden stream of wealth available for such wise uses as I should decide.

 

acquire(動):手に入れる、得る、確保する

profitable(形):利益になる、もうかる

source(名):もと、源

available for:~に使用可能である

 

 

電子書籍でも、学べます下矢印

He spoke to a florid-faced man, farther back. "Pray tell also what dost thou to earn thy bread."

 

florid-faced:血色の良い顔

dost(動):[古]doの2人称単数・直接法現在形

thy(形):[古]そなたの、汝の

bread(名):金、銭

 

 

「新訳・原因と結果の法則」はじめに/思考と人格

AIの朗読です下矢印