昨日は、いつも銀座/月島ツアー。参加したのはおばあさまと孫娘のお二人と、20代カップルのお二人。

Yesterday, I want to the Ginza/Tsukishima tour again. The guests were grand-mother/grand daughter pair and one couple of 20s.

 

おばあさまが早く来ていたにも関わらず、一組が現れないので、少しだけイライラ気味。それにつられて、急いでしまったため、自己紹介をきちんとしないままスタートしてしまいました。

小麦粉アレルギーとカプサイシンアレルギーの方がいたのも、今回の大変ポイント。

The  grand-mother pair came early, but one group did not come, so she were a bit frustrated. I thought we need to hurry, and I skipped some of the introduction part.

Also there were wheat alergy person and capsicum alergy person, that was the difficult point this time.

 

今回は6月ということで水無月という和菓子を用意。水無月の説明、うまくできたかなぁ。
I prepared "MINAZUKI", a confectionary of June. 

今回ももんじゃ焼き屋に行き、問題はその後。有楽町に戻るはずが!!

なんと方面を間違えて辰巳に。なんとか無事に帰ってきてツアーを続けられたものの、大失敗でした。

We went to Monya-yaki restaurant, and the problem happened after that.

I went to Tatsumi, the other way. 

 

それでもゲストさんは、笑って許してくれて、最後は笑顔で。

優しいゲストさんたちで助かりました。

However, no guest got upset, they all laughed at this.

I was lucky that all guest were so kind. I enjoyed the tour.


---------------------------------------------

今回はゲストを待って5:10分出発。もんじゃ到着は18:05。19:30前には出たものの電車を間違えたため、有楽町居酒屋到着は20:05。焼き鳥がなかなか出てこなく、解散は9時に。