昨晩はオーストラリア人6名と銀座/月島ツアー。

Last night I guided 6 Australians.

 

待ち合わせは三越前。2名×3グループでの申し込みだったので、6名様に気づけず。

お互い30分前からいたのに、結局スタートはギリギリになってしまい、残念なことをしました。

We were going to meet in front of Mitsukoshi. 2 people × 3 group was applied to the tour, so I couldn't realize that the 6 people in a group was our guest. They were waiting for 30min, so it was a pitty that we missed that time.

 

一名様が小麦粉が食べられないとのこと。いや、このツアーはもんじゃ焼き屋に行くんだけど!
One person could not eat wheat. This tour is going to a Monjayaki restaurant!

でも、まあ牛のサイコロステーキとかで、我慢してもらいました。

He ate only beef stake at that restaurant.

 

おひとり、足の悪い方もいて、たくさん歩くツアーは少し大変でした。

One person, could not walk fast with her leg trouble, so it was hard to walk around.

 

もんじゃ焼き屋さんでは、着ているTシャツを買いたい!となったものの、そのお店は7時まで。

われわれが食べ終わったのは7時。まあ、無理だね・・・と思っていたところ、お店の兄ちゃんが

「ちょっと見てきます!」と月島もんじゃ振興会協同組合のお店まで自転車でひとっ跳び。その華麗さったら。

そして、7時までの営業にも関わらず、Tシャツを買うことができました。

下町の人情に感謝!!
At the monja-yaki restaurant, a guest wanted to buy a T-shirt to wear, but the store was open until 7:00 pm.
We finished eating at 7 o'clock, so we thought we can't buy. Though a store staff said to me, “I'll go to check if you can! He took off on his bicycle to the store of Tsukishima Monja Promotion Association Cooperative. How splendid he was!
And even though the shop was open until 7:00 p.m., we were able to buy  T-shirts.

 

その後、いつものルートで最古の交番。一名が警察官OBで喜んでくれました。そして、有楽町の居酒屋へ。

Then, we saw the oldest KOBAN. One of them used to be a police-man. Then we went to YURAKUCHO.

 

みなさん、居酒屋も居酒屋料理も大変気に入ってくださり、本当に楽しんでいただけました。私も本当に楽しかったです!

They liked IZAKAYA and the dishes. I think they really enjoyed the tour. I enjoyed myself as well!

最後は新宿まで帰る皆さんを山手線で渋谷までご一緒しました。

ひさしぶりに、ガイドになってよかったなぁと思えた日でした。
At the end of the tour, I took the Yamanote Line to Shibuya with everyone returning to Shinjuku.
Yesterday, I felt really happy to be a guide.


今日の失敗は、間違ったエレベーターに乗せてしまったこと。確認を怠ってはいけないと反省。

My mistake today was I let them go on the wrong elevator. I regret that I should be more careful.