昨夜タングルサロンの月例ライブで、私の新しいタングルをお披露目しました。

Here is my new tangle , Hime.

名前はHimeヒメです。この時期野原や道端に咲いているヒメジオンから発想しました。

I got an inspiration from daisy fleabane which blooms in the field and street in this season.


私が子供の頃、テレビの時代劇で見るお姫様はよくこんな髪飾りをつけてました。

それもヒメの名前の由来の一つです。

In my childhood, I saw Hime /young lady in Samurai family in TV drama put on such hair accessory, This is one of the source  for the name.

ヒメをレティキュラと考えて、丸の中にフラグメンツをデザインして入れるのは楽しいです。

小さな模様なので、気軽に考えて繰り返しを楽しんでください。

we can treat Hime as a Reticula. It's fun designing fragments and put them into orbs.

Fragments design is not too hard as they are so small. Feel free and enjoy repetition.




via 美鳥’s Midorish
Your own website,
Ameba Ownd