March 25, 2023 | ミチコ先生の英語日記 - Snippets of country life in Japan - 日本の田舎暮らしのたわいもないこと

ミチコ先生の英語日記 - Snippets of country life in Japan - 日本の田舎暮らしのたわいもないこと

I write things that catch my eye in English and Japanese. 目にとまったものとかを英語と日本語で。

I canceled everything today. I took some medicine and slept all day. I saw my mom in my dream. She said she is with my aunt.  She seemed calm and happy. I asked if she is with my grandma, but she said no. Anyway, I am happy to know that she is happy. 


今日はすべての予定をキャンセルしました。薬を飲んで一日眠りました。夢の中で母に会いました。母は叔母と一緒にいると言いました。母は穏やかで幸せそうでした。祖母も一緒かと尋ねましたが、一緒にはいないそうです。とにかく、母が幸せで私は嬉しいです。