青唐辛子に注意するにゃん | ねこねこスイートホーム

ねこねこスイートホーム

猫の温かいおうちを目指して、自分も学びつつ、ご紹介。楽しくゆるく暮らしたいです。

信虎です。
 
椅子の下にいると、
ぼく、高貴に見える?😸

 

金木製の薫る

さわやかな季節になりました。

 

 
お母さんは、
ライム胡椒を作ろうと、とある午前中に
素手で青唐辛子を刻みまくりました。

時間ともに指先が痛くなり、
夜には指全体が火傷並にビリビリ…
 
見た目は何も変わらないのに、風呂に入ったら悪化して、寝られないレベル😂

ネットで調べると、経験者多し。
脂溶性なのでオリーブオイル塗りたくってから、
石鹸で洗うといいと、出てました。
やってみたら少し収まった気がします。
 
一晩寝たら、すっきり治りホッとしました。
カプサイシン恐るべしです。
皆様もお気をつけて❣️
 

Hello, this is Tora.
I am noble, right?

It is good season smells fragrant olive.

One morning, 
my mom made lime pepper salt.

Her fingers were gradually 
getting painful.

Finally she felt 
as if it had gotten burned at night.
She couldn't sleep after taking bath

She searched 
how to recover it online.
Capsaicin, the component of green chili,
is lipophilicity, fat‐soluble.

Olive oil is applied for the pain, 
then wash it by soap.
Looked like it was working.

I've fully recoverd from it 
next morning.

We should not 
underestimate Capsaicin!