小学校で覚えるべき英語 | 柏英数教室 明倫舎 千葉県柏市 学習塾
肯定文

私は生徒です。  「数えられる人や物の前にはaを置く」

I am a student.

I'm a student.

彼らは先生です。

They are teachers.

彼は私の兄です。  「myを使ったらaを使えない」

He is my brother.

私はテニスが好きです。  「like 〜 〜が好きです」

I like tennis.

彼らは土曜日に野球をします。  on 曜日

They play baseball on Saturday.

私は自動車が欲しいです。

I want a car.

わたしは自動車を買いたいです。 「買うことが欲しい」→「買いたい」

I want to buy a car.

否定文

私は先生ではありません。  「be動詞の否定文は、be動詞の後ろにnotを置く」

I'm not a teacher.

I am not a teacher.

彼女は生徒ではありません。

She isn't a student.

She is not a student.

彼らは生徒ではありません。

They aren't students.

They are not students.

私はサッカーが好きではありません。  「一般動詞の否定文は、主語の後ろにdo notを置く」

I don't like soccer.

I do not like soccer.

私たちは日曜日に野球はしません。

We don't play baseball on Sunday.

We do not play baseball on Sunday.

疑問文

あなたは生徒ですか。  「be動詞の疑問文は、be動詞を文の先頭に移動する」

Are you a student ?

はい、そうです。

Yes, I am.

いいえ、ちがいます。

No, I'm not.

太郎は先生ですか。

Is Taro a teacher ?

はい、そうです。

Yes, he is.

いいえ、ちがいます。

No, he isn't.

あなたはテニスが好きですか。  「一般動詞の疑問文は、文の先頭にDoが現れる」

Do you like tennis ?

はい、好きです。

Yes, I do.

いいえ、好きではありません。

No, I don't.

彼らは日曜日に野球をしますか。

Do they play baseball on Sunday ?

はい、します。

Yes, they do.

いいえ、しません。

No, they don't.

疑問詞  「疑問詞は文の先頭に置く」

これは何ですか。  「疑問詞 be動詞 主語 ?」

What is this ?

What's this ?

新しいコンピューターです。

It's a new computer.

It is a new computer.

あなたは何が欲しいですか。  「疑問詞 do 主語 一般動詞 ?」

What do you want ?

新しいコンピューターです。

I want a new computer.

あれは何ですか。

What's that ?

What is that ?

古いコンピューターです。

It's an old computer.

It is an old computer.

彼は誰ですか。 

Who is he ?

私の父です。

He is my father.

彼は何歳ですか。

How old is he ?

12歳です。

He is twelve years old.

今何時ですか。

What time is it now ?

10時30分です。

It is ten thirty.

あなたはCDを何枚持っていますか。

How many CDs do you have ?

40枚です。

I have forty.

これは誰の本ですか。

Whose book is this ?

私の本です。

It is my book.

この本は誰のものですか。

Whose is this book ?

私のものです。

It is mine.

彼女はどこにいますか。

Where is she ?

東京です。

She is in Tokyo.

あなたはどこに住んでいますか。

Where do you live ?

千葉です。

I live in Chiba.

あなたの誕生日はいつですか。

When is your birthday ?

私の誕生日は11月18日です。

My birthday is November 18.

誕生日には何が欲しいですか。

What do you want for your birthday ?

新しい自転車です。

I want a new bike.

あなたは何が得意ですか。

What are you good at ?

歌うことです。

I'm good at singing.

あなたは何になりたいですか。

What do you want to be ?

歌手になりたいです。

I want to be a singer.

あなたのヒーローは誰ですか。

Who is your hero ?

私のヒーローはジョン・レノンです。

My hero is John Lennon.

なぜ彼はあなたのヒーローなのですか。

Why is he your hero ?

偉大な歌手だからです。

Because he is a great singer.

このCDはいくらですか。

How much is this CD ?

2000円です。

It is 2000 yen.

It's 2000 yen.

あなたはそばとうどんではどちらが好きですか。

Which do you like better, soba or udon ?

私はうどんの方が好きです。

I like udon better.

助動詞

私は泳げます。

I can swim.

太郎はスキーができます。

Taro can ski.

花子はピアノを弾けます。

Hanako can play the piano.

あなたは泳げますか。

Can you swim ?

はい、泳げます。

Yes, I can.

いいえ、泳げません。

No, I can't.

太郎はスキーができますか。

Can Taro ski ?

はい、できます。

Yes, he can.

いいえ、できません。

No, he can't.

花子はピアノを弾けますか。

Can Hanako play the piano ?

はい、弾けます。

Yes, she can.

いいえ、弾けません。

No, she can't.

過去形

昨日は晴れていました。

It was sunny yesterday.

私たちは先週アメリカにいいました。

We were in America last week.

彼女はアメリカに住んでいました。

She lived in America.

彼が忙しい時、私は彼を手伝ってあげました。

When he was busy, I helped him.

若い頃、私は毎日テニスをしました。

When I was young, I played tennis every day.

私は今朝うどんをたべました。

I ate udon this morning.

未来形

明日は晴れでしょう。

It will be sunny tomorrow.

あなたが忙しい時には、私がお手伝いしましょう。

When you are busy, I will help you.