ねこ はじめ

 

昨日は 朝から曇って時おり雨が降っていました。

そんな日のわが家では…

 

『なんか ひまー』

 

『 …  』

 

『あめ ふりそう』

 

雨の日は 体力温存の日らしく、まったりと過ごす はじめでした。

 

 

トランペット Dance Alone トランペット

    (ダンス アローン)

 

Sia & Kylie Minogue(シーア & カイリー ミノーグ)


Sia(シーア)と 世界的シンガーソングライターKylie Minogue(カイリー ミノーグ)のコラボレーション曲 "Dance Alone"(ダンス アローン)を、2024年2月7日にシングルリリースしました。

 

ザッと和訳をしてみました

Dance Alone (ダンス アローン)

 

[Verse 1: Sia]

Late night, you and I

(深夜に あなたと私)

 

Post-fight, it's my life

(戦いの後 それは私の人生よ)

 

Let's roll, there's the door

(さぁ 行くわよ 行ってもいいわよね)

 

I'm all for 4/4

(私は すべてに賛成よ)

 

[Pre-Chorus: Sia]

I watch you walk away, it's just another day

(あなたが立ち去るのを見ているわ それはいつもと変わらない日)

 

Don't need you to stay, oh

(あなたがここに留まることはないわ)

 

I am not afraid, I know I'll be okay

(私は怖くない 大丈夫(だいじょうぶ)よ)

 

There's nothing you can say, oh

(何を言ってもムダよ)

 

[Chorus: Sia]

I just wanna dance alone, I ain't ever going home

(私は ただ一人でダンスを踊りたいだけ 決して家には帰らない)

 

I just wanna dance alone

(私は ただ一人でダンスを踊りたいだけ)

 

I just wanna dance alone, I just wamma lose my phone

(私は ただ一人でダンスを踊りたいだけ スマホをなくしたの)

 

I just wanna dance alone

(私は ただ一人でダンスを踊りたい)

 

[Post-Chorus: Sia & Kylie Minogue]
I just wanna dance alone(Forever, forever)

I just wanna dance alone(Forever, forever)

I just wanna dance alone(Forever, forever)

I just wanna dance alone(Forever)

(私は ただ一人でダンスを踊りたい ずっとね)

 

[Verse2: Kylie Minogue]

Won't stop, can't stop

(止まらない 止められない)

 

No clock, another shot

(時計はないから 別のアングルで)

 

Happy, so free

(うれしいわ とても自由だから)

 

Look at me, finally

(私を見て 最後にね)
 

[Pre-Chorus: Kylie Minogue]

I watch you walk away, it's just another day

(あなたが立ち去るのを見ているわ それはいつもと変わらない日)

 

Don't need you to stay, oh

(あなたがここに留まることはないわ)

 

I am not afraid, I know I'll be okay

(私は怖くない 大丈夫(だいじょうぶ)よ)

 

There's nothing you can say, oh

(何を言ってもムダよ)

 

[Chorus: Kylie Minogue & Sia]
I just wanna dance alone, I anin't ever going home

(私は ただ一人でダンスを踊りたいだけ 決して家には帰らない)

 

I just wanna dance alone

(私は ただ一人でダンスを踊りたい)

 

I just wanna dance alone, I just wanna lose my phone

(私は ただ一人でダンスを踊りたいだけ スマホをなくしたの)

 

I just wanna dance alone(I just wanna dance)

(私は ただ一人でダンスを踊りたい)

 

[Post-Chorus: Sia & Kylie Minogue]
I just wanna dance alone(Forever, forever)

I just wanna dance alone(Forever, forever)

I just wanna dance alone(Forever, forever)

I just wanna dance alone(Forever)
(私は ただ一人でダンスを踊りたい ずっとね)

 

[Bridge: Sia & Kylie Minogue]

I just wanna dance alone, I just wanna dance alone

I just wanna dance alone

I just wanna dance alone, I just wanna dance alone

I just wanna dance alone

(私は ただ一人でダンスを踊りたい)

 

[Chorus: Sia & Kylie Minogue]

I just wanna dance alone(I just wanna dance alone)

I ain't ever going home(I just wanna dance alone)

I just wanna dance alone(I just wanna dance alone, dance)

I just wanna dance alone(I just wanna dance alone)

I just wanna dance alone(I just wanna dance alone)

I just wanna dance alone(I just wanna dance alone)

私は ただ一人でダンスを踊りたい)

 

 

(仕事場でよく聴く曲)

音符 Jazz

Danny Boy(Londonderry Air)(ダニー ボーイ)

 

Keith Jarrett(キース ジャレット)

 

"Danny Boy"を演奏しているのは、アメリカ出身のジャズピアニストであり クラシックピアニストでもあるKeith Jarrett(1945年5月8日ー)(キース ジャレット)です。

 

そして 名曲"Danny Boy"はアイルランドの民謡です。

メロディーはもともとあった"Londonderry Air"(ロンドンデリー)の歌に、イングランドの弁護士Frederick Weatherly(1848ー1929)(フレデリック ウェザリー)が歌詞を付け、1913年に発表した曲だということです。