ねこ めい・あぬ

 

昨日の昼下がり。わが家では…

 

くつろぐ めい

 

おねむな あぬ

いつもの光景がありました。幸せを感じる時照れ shine

 

 

トランペット Angry トランペット

    (アングリー)

The Rolling Stones(ザ ローリング ストーンズ)


The Rolling Stones(ザ ローリング ストーンズ)が、18年ぶりのスタジオアルバム"Hackney Diamonds"(ハックニー ダイアモンズ)を 2023年10月20日にリリース予定。

それに先行して、"Angry"(アングリー)を2023年9月6日にシングルリリースしました。

 

ザッと和訳をしてみました

Angry (アングリー)

 

[Intro]

One, two

One, two, three, go

 

[Verse 1]

Don't get angry with me

(怒るなよ)

 

I never caused you no pain

(俺は 決して 君を傷つけたことはないよ)

 

I won't be angry with you

(俺は 怒らないよ)

 

But I can't see straight(yeah)

(でも まともに考えられないんだ)

 

It hasn't rained in a month, the river's run dry

(1ヶ月 まともに雨は降ってないから 川は干上(ひあ)がってる)

 

We haven't made love and I wanna know why

(俺たちは まだ愛を確かめ合ってない その理由を知りたい)

 

Why you angry with me?

(なぜ 君は怒ってるんだ?)

 

Why you angry?

(なぜ 怒ってる?)

 

[Chorus]

Please just forget about me

(どうか 俺のことは忘れてくれ)

 

Cancel out my name

(俺の名前は帳消(ちょうけ)しにしてくれ)

 

Please never write to me

(どうか 俺に手紙を書かないでくれ)

 

I love you just the same

(俺も同じように 君を愛してるんだ)

 

I hear a melody ringing in my brain

(頭の中で メロディが鳴り響いてるよ)

 

Just keep the memories

(ただ 思い出だけを残したい)

 

Don't have to be ashamed

(恥じることはないよ)

 

[Verse 2]
Don't get angry with me

(怒るなよ)

 

I'm in a desperate state

(絶望的なんだ)

 

I'm not angry with you

(俺は怒ってないよ)

 

Don't you spit in my face

(俺を軽蔑(けいべつ)するなよ)

 

The wolf's at the door with the teeth and the claws

(オオカミがドアのところにいるんだ 歯を剥(む)いて 爪を立てて)

 

My mouth's getting sore, I can't take anymore

(口が痛くなってきて もう我慢ができないよ)

 

Ah, why you angry with me?

(なぜ 君は怒ってるんだ?)

 

Why you angru?

(なぜ怒ってる?)

 

[Chorus]

Voices keep echoing

(声が響(ひび)き渡り)

 

Calling out my name

(俺の名前を呼び続けている)

 

Hear the rain keep beating

(雨が窓ガラスをたたきつけてる)

 

On my window pane

(俺の窓ガラスに)

 

I hear a melody ringing in my brain

(頭の中で メロディが鳴り響いてるよ)

 

Just keep the memories

(ただ 思い出だけを残したい)

 

Don't have to be ashamed

(恥じることはないよ)

 

[Pefrain]

Don't get angry with me

(怒るなよ)

 

[Outro]
(Angry, angry)

Yeah, yeah(Angry, don't be angry with me)

(そうだよ 怒るなよ)

 

If we go separate ways

(もし 俺たちが別々の道を行くなら)

 

(Angry) Yeah, don't be angry with me

(そうだよ 怒るなよ)

 

Let's go out in a blaze

(激しく怒ってるから 出かけてみよう)

 

(Angry, don't be angy with me) Yeah

(怒るなよ)

 

Don't you spit in my face

(俺を軽蔑(けいべつ)するなよ)

 

(Angry) Oh

Don't be angry with me

(怒るなよ)

 

Don't bet, don't get

(怒るなよ)

 

(Angry, don't be angry with me)

(怒るなよ)

 

I'm still talking the pills and I'm off to Brazil

(俺は薬を飲んで ブラジルに旅立つよ)

 

(Angry, don't be angry with me)

(怒るなよ)

 

Please, don't be angry with me(Angry, don't be angry with me)

(どうか 怒らないでくれ (怒るなよ))

 

Come on

(さぁ)

 

Don't don't don't not(Angry, don't be angry with me)

Not, not, ont, ont, ont, ont, ont, ont

怒るなよ(怒らないでくれ)

 

 

(仕事場でよく聴く曲)

音符Spanish Guitar  

Bamboleo(バンボレオ)

Imad Fares(イマッド ファーズ)

 

Gipsy Kings(ギプシー キングス)の"Bamboleo"(バンボレオ)を弾くのは ポーランドのギタリストImad Fares(イマド ファーズ)です。

ストリートライブをメインに活動しているようですが、どんな環境の中でも ギターを弾く彼は 完璧で 本当にすごいなぁと思います。