ねこ あぬめいむぎ

今日のわが家では

 

見つめる あぬ

 

熟睡する めい

 

そして もうひとり見つめる むぎ

思いおもいに過ごすわが家の子たちでした照れ

 

 

 

トランペット Wings of Stone トランペット

    (ウィングス オブ ストーン)

 

Adam Levine(アダム レヴィーン)


"Wings of Stone"(ウィングス オブ ストーン)は、Maroon5(マルーン5)のリードボーカルAdam Levine(アダム レヴィーン)が Netflixの映画『The Bubble』(ザ バブル)のエンディングテーマとして、2022年4月5日にリリースしました。

 

ザッと和訳をしてみました

Wings of Stone (ウイングス オブ ストーン)

 

[Verse 1]

When I was a baby dino proud

Sweet rain pouring from the clouds

The world was mine, oh woah

The cliffs, they called on me to fly

The mountains echoed with my cry

You were never welcome here, oh woah

 

僕が恐竜の赤ちゃんだった頃 誇(ほこ)らしげに思ってた

雲の合間から降りそそぐ優しい雨

そんな世界は 僕のものだった

断崖絶壁(だんがいぜっぺき)で 彼らは僕に飛ぶようにと呼びかけた

僕の叫び声は 山々にこだましたんだ

君は 決してここでは歓迎されなった

 

[Pre-Chorus]

With your city walk

And your football talk

Crap technology

You took my golden paradise away

 

君と街を散歩をしながら

フットボールの話をする

くだらないテクノロジー

君は 僕の黄金の楽園を奪(うば)ったんだ

 

[Chorus]

I'm coming back, never gonna let you rise again

I'm coming home, the end is near, my friend

I'm coming back, never gonna push me down again

Flying home on my wings of stone

On my wings of stone

I'm coming home

 

僕は戻ってくるよ 君を二度と復活させるつもりはないから

僕は帰ってくる 終わりは近いんだ 友だちよ

僕は戻ってくるよ 二度と 僕を突き飛ばすことはできない

石の翼に乗って 家に帰るんだ

石の翼に乗って

僕は家に帰るんだ

 

[Verse 2]
Thunder and lighting was my friend

Thought the glory days would never end

But you always want more, oh woah

The sun, it shined it's light on me

From the mountains to the sea

Through volcanoes I would soar, oh woah

 

雷と稲妻は 僕の友だちだった

栄光の日々は終わらないと思ってたけど

君は いつももっと欲しいと思っている

太陽は輝き 僕を照らし出してくれた

山から海までね

火山を通って 僕は舞い上がるんだ

 

[Pre-Chorus]

Oh, with your power lines

And your diamond mines

Digital everything

Now my whole entire world is gone

 

あぁ 君の送電線と共に

君のダイヤモンド鉱山もね

すべてがデジタル化して

僕のすべての世界は消え去った

 

[Chorus]

I'm coming back, never gonna let you rise again

I'm coming home, the end is near, my friend

I'm coming back, never gonna push me down again

Flying home on my wings of stone

On my wings of stone (On my wings of stone)

I'm coming home

On my wings of stone (On my wings of stone)

I'm coming home

 

僕は戻ってくるよ 君を二度と復活させるつもりはないから

僕は帰ってくる 終わりは近いんだ 友だちよ

僕は戻ってくるよ 二度と 僕を突き飛ばすことはできない

石の翼に乗って 家に帰るんだ

石の翼に乗って

僕は家に帰るんだ

石の翼に乗って

僕は家に帰るんだ

 

[Bridge]
Your blood is hot, you make mistakes

My blood is cold, like the arctic lakes

My brain is small, you think it's funny, don't you?

The birds are all that's left of me

I'd rather be a bird than a monkey

 

君は血の気が多いから ミスをする

僕は冷酷なんだ 北極の湖のようにね

僕の脳は小さいんだ おかしいと思うだろ ねっ?

残されたのは鳥だけなんだ

僕は 猿よりも鳥になりたい

 

[Chorus]
I'm coming back, never gonna let you rise again

I'm coming home, the end is near, my friend

I'm coming back, never gonna push me down again

Flying home on my wings of stone

On my wings of stone (On my wings)

I'm coming home (I'm coming home)

On my wings of stone (On my wings)

(Wings of stone) 

I'm coming home

On my wings of stone (Wings of stone, wings of stone)

(Wings of stone) 

I'm coming home

On my wings of stone (Wings of stone, wings of stone)

I'm coming home

 

僕は戻ってくるよ 君を二度と復活させるつもりはないから

僕は帰ってくる 終わりは近いんだ 友だちよ

僕は戻ってくるよ 二度と 僕を突き飛ばすことはできない

石の翼に乗って 家に帰るんだ

石の翼に乗って

僕は家に帰るんだ

石の翼に乗って

僕は家に帰るんだ

石の翼に乗って

僕は家に帰るんだ

石の翼に乗って

僕は家に帰るんだ