ねこ ゆうの場合 ねこ

 

のんびりと くつろぐゆうを発見。

 

『ん…』

 

『 ふっ』

 

『ふぁ〜しゃぼん

 

『ぼく ひま〜』

あらあら ヒマですかぁニコニコいいわねぇ…おかぁさんもヒマほしい〜

 

 

 

 

トランペット Mean It トランペット

    (ミーン イット)

 

Lauv & LANY(ラウヴ & レイニー


"Mean It"(ミーン イット)は、Lauv(ラウヴ)とLANY(レイニー)のコラボレーション曲です。

この曲は、2020年にリリースした Lauv(ラウヴ)のデビュースタジオアルバム"How I'm Feeling"(ハウ アイム フィーリング)に収録されています。

アルバムリリースに先がけて "Mean It"(ミーン イット)は 2019年11月11日に先行リリースされました。

そして、music videoは、2019年12月17日に公開。

 

ザッと和訳をしてみました

Mean It (ミーン イット)

 

[Verse 1: Lauv]

Small talk, no conversation

That look makes me impatient

I can't tell what you're thinking

Please, tell me what you're thinking

Last night, we were more that fine

Just tell me if you changed your mind

If you changed your mind(Mind)

 

話をしたのはほんの少しだけ あとは会話もない

その表情は 俺を焦(あせ)らせるんだ

俺には 君が何を考えてるのかわからない

お願い 君が何を考えてるのか教えてよ

昨夜 俺たちはすごくいい感じだったのに

もし 心変わりしたんだったら教えてよ

もし 心変わりしたんだったらね

 

[Pre-Chorus: Lauv]

 'Cause I'm all, I'm all in

I'm calling, no answer

Would you text me when you feel like?

When it feels right to you

But I'm all, I'm all in

I'm falling faster

But if you're looking at me with a heart of doubt
 

だって 俺は疲れ切った 疲れ切ったよ

俺が電話をしても 電話にも出ない

気が向いたら メールしてくれる?

君が正しいと思ったら

だって 俺は疲れ切ってるんだ

俺は夢中になってる

でも もし 君が俺を疑(うたが)いの目で見てるのなら

 

[Chorus: Lauv]

Don't kiss me right now

Don't tell me that you need me

Don't show up at my house

All caught up in your feelings

Don't run me 'round and 'round

Don't build me up just to let me down

Just to let me down, down, down (Hey)

Don't mess with my head

Don't tell me you're falling

With your feet still on the ledge

I'm all out of breath

Baby, don't run me 'round and 'round

Don't kiss me, no, don't kiss me right now

On your lips, just leave it

If you don't mean it 

 

今すぐキスするのはやめて

俺を必要だなんて言わないで

俺の家に来るのはやめて

君に夢中なんだ

俺を 追いかけまわさないで

俺をガッカリさせるために 期待させないで

ただ 俺をカッカリさせるために

俺の心を乱さないで

好きだなんて言わないで

足を棚の上に乗せたままでね

俺は 息も絶(た)えだえだよ

ベイビー 俺をガッカリさせるために 期待させないで

キスするのはやめて 今すぐキスするのはやめて

君の唇を 離(はな)して

本気じゃないならね

 

[Verse 2: Paul Klein]
Oh, yeah

You know you got me in the plam of your hand

But I love those hands

Oh, yeah

But you only let me hold you when he can't

Yeah, I don't understand

 

俺は 君の思うままなのは知ってるだろ

でも 俺は そんなやり方が好きなんだ

だけど 君は 彼が無理な時しか 俺に抱かせてくれない

あぁ 俺にはわからないよ

 

[Pre-Chorus: Paul Klein]

'Cause I'm all, I'm all in

I'm calling, no answer

Would you text me when you feel like?

When it feels right to you

But I'm all, I'm all in

I'm falling faster

But if you're looking at me with a heart of doubt
 

だって 俺は疲れ切った 疲れ切ったよ

俺が電話をしても 電話にも出ない

気が向いたら メールしてくれる?

君が正しいと思ったら

だって 俺は疲れ切ってるんだ

俺は夢中になってる

でも もし 君が俺を疑(うたが)いの目で見てるのなら

 

[Chorus: Paul Klein]

Don't kiss me right now

Don't tell me that you need me

Don't show up at my house

All caught up in your feelings

Don't run me 'round and 'round

Don't bulid me up just to let me down

Just to let me down, down, down (Hey)

Don't mess with my head

Don't tell me you're falling

With your feet still on the ledge

I'm all out of breath

Baby, don't run me 'round and 'round

Don't kiss me, no, don't kiss me right now

On your lips, just leave it

If you don't mean it

 

今すぐキスするのはやめて

俺を必要だなんて言わないで

俺の家に来るのはやめて

君に夢中なんだ

俺を 追いかけまわさないで

俺をガッカリさせるために 期待させないで

ただ 俺をカッカリさせるために

俺の心を乱さないで

好きだなんて言わないで

足を棚の上に乗せたままでね

俺は 息も絶(た)えだえだよ

ベイビー 俺をガッカリさせるために 期待させないで

キスするのはやめて 今すぐキスするのはやめて

君の唇を 離(はな)して

本気じゃないならね

 

[Birdge: Paul Klein & Lauv]
Hurry home, let's never leave the house (But you don't mean it)

Let's stay in bed while all our friends go out (But you don't mean it)

Why you let those words come out of your mouth? (If you don't mean it)

You've been staring at me with a heart of doubt (Ah)

 

早く家に帰って 家から出ないようにしましょう(だけど 君にはそんなつもりはない)

友だちみんなが出ていったら ベッドで過ごしましょう(だけど 君にはそんなつもりはない)

なぜ 君はそんなことが言えるんだ?(もし 本気じゃないならさ)

君は 俺を疑いの目で見つめている

 

[Chorus: Lauv & Paul Klein]
Don't kiss me right now

Don't tell me that you need me

Don't show up at my house

All caught up in your feelings

Don't run me 'round and 'round

Don't bulid me up just to let me down

Just to let me down, down, down (Hey)

Don't mess with my head

Don't tell me you're falling

With your feet still on the ledge

I'm all out of breath

Baby, don't run me 'round and 'round

Don't kiss me, no, don't kiss me right now

On your lips, just leave it

If you don't mean it

 

今すぐキスするのはやめて

俺を必要だなんて言わないで

俺の家に来るのはやめて

君に夢中なんだ

俺を 追いかけまわさないで

俺をガッカリさせるために 期待させないで

ただ 俺をカッカリさせるために

俺の心を乱さないで

好きだなんて言わないで

足を棚の上に乗せたままでね

俺は 息も絶(た)えだえだよ

ベイビー 俺をガッカリさせるために 期待させないで

キスするのはやめて 今すぐキスするのはやめて

君の唇を 離(はな)して

本気じゃないならね