ねこ ゆうとあぬの場合 ねこ

 

一昨日の深夜から昨日の朝方にかけて、お天気は大荒れに荒れました。

朝、嵐が去って きれな青空になりお陽さまが顔を出しました。

まるで嵐がうそのような朝でした。

そんな朝…

 

ぐっすりと

 

私の呼ぶ声にも気づかず眠るゆうです

そこにあぬがやって来て

『にぃにぃ あそぼ』

おねむなゆうは あぬの誘いにものらず、この後 ただひたすら熟睡してました。

 

 

 

 

トランペット  ghost town トランペット

    (ゴースト タウン)

 

blackbear ft. Sasha Alex Sloan

(ブラックベアー ft. サシャ アレックス スローン)

 

"ghost town"(ゴースト タウン)は、2021年8月13日にリリースしたアルバム"misery lake"(ミザリー レイク)に収録されています。

この曲は、blackbear(ブラックベアー)がLAを拠点として活動しているシンガーソングライターのSasha Alex Sloan(サシャ アレックス スローン)をフィーチャーして収録されました。

 

ザッと和訳をしてみました

ghost town (ゴースト タウン)

 

[Chorus: Sasha Alex Sloan]

Your heart is a ghost town

My head is a nightmare

The more that I reach out

The more that you're not there

Your heart is ghost town

My head is a nightmare

But that's where you want me

You know that it's not fair 

 

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

私が 手を差し伸ばせば伸ばすほどに

あなたは そこにはいない

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

でも そこは あなたが私を必要とする場所なのよ

あなたは そのことがフェアじゃないってわかってる

 

[Verse 1: blackbear]

So many people were around last year that I don't even know now

Rather lock myself inside my room and be alone now

We don't got nothing to say, you leave my love on froze now

Thanks for nothing; I don't care, your heart is like a ghost town

 

昨年はたくさんの人がいた 今ではもうわからないけど

それよりも 今は一人部屋に閉(と)じこもっていたい

俺たちには 話す言葉はない 君が俺の愛を凍らせてしまった今

もういいよ 気にするな 君の心はゴーストタウンのようだな

 

[Pre-Chorus: blackbear]

And all I have left is this pain

You say that you want me to stay

You keeping me running in place

I swear that you like it this way

I swear to God that your 

 

そして 俺に残ってるのはこの痛みだけ

君は 残って欲しいって言うけど

君のおかげで 俺は走り続けることができた

君は こんなことをするのが好きなんだって断言(だんげん)するよ

神に誓(ちか)ってね

 

[Chorus: Sasha Alex Sloan]

Your heart is a ghost town

My head is a nightmare

The more that I reach out

The more that you're not there

Your heart is a ghost town

My head is a nightmare

But that's where you want me

You know that it's not fair

 

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

私が 手を差し伸ばせば伸ばすほどに

あなたは そこにはいない

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

でも そこは あなたが私を必要とする場所なのよ

あなたは そのことがフェアじゃないってわかってる

 

[Chorus: Sasha Alex Sloan & blackbear]

Your heart is a ghost town

My head is a nightmare

If ever you need me

You know I'll be right there

You know I'll be right there

 

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

もし あなたが私を必要だと思うなら

私が すぐそこにいることはわかってるでしょ

私が すぐそこにいることはわかってるでしょ

 

[Verse 2: blackbear]

So many people were around last year that I don't even know now

Emotions that I though would last forever I don't show now

Vacant rooms and empty words are really all know now

Thanks for nothing; you don't care, your heart is like a ghost town

 

昨年はたくさんの人がいた 今ではもうわからないけど

永遠に続くと思ってた感情も 今は沸(わ)かないんだ

(から)っぽの部屋とむなしい言葉だけが たしかに知っているのさ 今ではね

もういいよ 気にするな 君の心はゴーストタウンのようだな

 

[Pre-Chorus: blackbear]

And all I have left is this pain

You don't got nothing to say

You keep on running away

All that I feel is ashamed

I swear to God that your

 

そして 俺に残ってるのはこの痛みだけ

君は 残って欲しいって言うけど

君のおかげで 俺は走り続けることができた

君は こんなことをするのが好きなんだって断言(だんげん)するよ

神に誓(ちか)ってね

 

[Chorus: Sasha Alex Slone]

Your heart is a ghost town

My head is a nightmare

The more that I rech out

The more that you'r not there

Your heart is a ghost town

My head is a nithtmare

But that's where you wnat me

You know that's not fair

 

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

私が 手を差し伸ばせば伸ばすほどに

あなたは そこにはいない

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

でも そこは あなたが私を必要とする場所なのよ

あなたは そのことがフェアじゃないってわかってる

 

[Post-Chorus: Sasha Alex Slone & blackbear, blackbear]

Your heart is a ghost town

My head is a nightmare (A nightmare)

If even you need me

You know I'll be right there

You know I'll be right there

 

あなたの心はゴーストタウン

私の頭の中は 悪夢のようだわ

もし あなたが私を必要だと思うなら

私が すぐそこにいることはわかってるでしょ

私が すぐそこにいることはわかってるでしょ

 

[Outro: blackbear]

Your heart is like a ghost town

Your heart is like a ghost town

 

君の心はゴーストタウン

君の心はゴーストタウン