ねこ あぬの場合 ねこ

 

今日もまた エアコンの動く羽を見つめるあぬです。

 

『わ〜っ!』

 

『お〜!』

 

『はねが きゅいーんってうごく〜音符

 

小さな頃から エアコンの羽が動くたびに、不思議そうにジーッと見つめるあぬです。

あぬはどんな風に映ってるんでしょうか…ニコニコ

 

 

 

トランペット  Memory トランペット

     (メモリー)

 

Kane Brown, Blackbear(ケイン ブラウン, ブラックベア)

 

カントリーのスーパースターKane Brown(ケイン ブラウン)と、マルチプラチナ(レコードを200万枚以上売り上げる)シンガーソングライター プロデューサーのBlackbear(ブラックベア)が、初のコラボレーションとして"Memory"(メモリー)を2021年7月9日にリリースしました。

 

ザッと和訳をしてみました

Memory (メモリー)

 

[Intro: Blackbear & Kane Brown]

Yeah, yeah, yeah-ayy, yeah

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

Yeah

 

[Chorus: Kane Brown & Blackbear]

I wanna live life fast, I don't know how to slow down

I wanna get high, I don't know how to come down

Help me now, I'm running on empty

And I don't wanna be a memory

 

俺は 駆(か)け足で人生を生きたいんだ どうすれば のんびりできるか分からないから

もっと上を目指(めざ)したいんだ 失望したくないから

今 俺を助けてほしい 俺は空回(からまわ)りしてるんだ

思い出にはしたくないから

 

[Verse 1: Kane Brown]

Am I the only one that's coming unglued?

Emotions building up, they start to run you

The bottles on the shelf I'm 'bout to run through

Doing everything I wish that I can undo, ayy

I'm by myself

And I want no one help

I know this can't be healthy

So I'm looking for a way out(For a way out)

 

俺だけが 冷静さを失ってるのかな?

感情が高まって 君を駆(か)り立て始めるんだ

(たな)の上のボトルは もうすぐに使い切ってしまいそうだよ

元に戻せるんだったら 何でもする

俺はひとりぼっちだけど

誰の助けも借りたくないんだ

これが 健全ではないってわかってはいる

だから 抜け出せる方法を探しているんだ

 

[Chorus: Kane Brown & Blackbear]

I wanna live life fast, I don't know how to slow down

I wanna get high, I don't know how to come down

Help me now, I'm running on empty

And I don't wanna be a memory

Live life fast, I don't know how to slow down

I wanna get high, I don't know how to come down

Help me now, I'm running on empty

And I don't wanna be a memory

 

俺は 駆(か)け足で人生を生きたいんだ どうすれば のんびりできるか分からないから

もっと上を目指(めざ)したいんだ 失望したくないからさ

今 俺を助けてくれ 俺は空回(からまわ)りしてるんだ

思い出にはしたくないから

俺は 駆(か)け足で人生を生き どうすれば のんびりできるか分からないから

もっと上を目指し 失望したくないからさ

今 俺を助けてほしい 俺は空回(からまわ)りしてるんだ

思い出にはしたくないから

 

[Post-Chorus: Kane Brown & Blackbear]

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

And I don't wanna be a memory

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

Talk to me Blacbear

 

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

思い出にはしたくないから

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

ブラックベアーに話しかけてよ

 

[Verse 2: Blackbear]

Tryna find the beauty in the letdown

Going through my text now

Tryna find the things I never said to prove a point

I'ma roll my feelings in a joint

Pieces of the story that got left out, I checked out

Wish it was, I wish it was, I wish it was a phase

Nothing you could do and there's nothing you could say

Running from the, running from the, running from the pain

I get away, ayy-ayy(I get away, ayy-ayy. I get away, ayy-ayy, I get away, ayy-ayy)

 

落ち込んでいても 何かいい事を見つけようとして

今 自分のメールを読んでいる

自分の主張を証明するために まだ語ってない何かを探している

自分の気持ちをつなぎ合わせてみて

省略された話の断片(だんぺん)を調べてみた

そうであったらいいのに そうであって欲しい まだその段階であって欲しい

君にできることは何もないし 君が言うことは何もないよ

逃げて 逃げて この苦しみから逃げるんだ

俺は脱出するんだよ

 

[Chorus: Kane Brown & Blackbear]

I wanna live life fast, I don't know how to slow down

I wanna get high, I don't know how to come down

Help me now, I'm running on empty

And I don't wanna be a memory

Live life fast, I don't know how to slow down

I wanna get high, I don't know how to come down

Help me now, I'm running on empty

And I don't wanna be a memory

 

俺は 駆(か)け足で人生を生きたいんだ どうすれば のんびりできるか分からないから

もっと上を目指(めざ)したいんだ 失望したくないからさ

今 俺を助けてくれ 俺は空回(からまわ)りしてるんだ

思い出にはしたくないから

俺は 駆(か)け足で人生を生き どうすれば のんびりできるか分からないから

もっと上を目指し 失望したくないからさ

今 俺を助けてほしい 俺は空回(からまわ)りしてるんだ

思い出にはしたくないから

 

[Outro: Kane Brown & Blackbear]

Am I the only one that's coming unglued?

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

And I don't wanna be a memory

The bottles on the shelf I'm 'bout to run through

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

And I don't wanna be a memory

I'm by myself

And want no one help

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

And I don't wanna be a memory

I know this can't be healthy

So I'm looking for a way out (For a way out)

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

And I don't wanna be a memory

 

俺だけが 冷静さを失ってるのかな?

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

思い出にはしたくないから

(たな)の上のボトルは もうすぐに使い切ってしまいそうだよ

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

思い出にはしたくないから

俺はひとりぼっちだけど

誰の助けも借りたくないんだ

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

思い出にはしたくないから

これが 健全ではないってわかってはいる

だから 抜け出せる方法を探しているんだ

Ooh-ooh, ooh, ooh, ooh, ooh-ooh, ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh

思い出にはしたくないから