ねこ めいの場合 ねこ

 

きちんとした姿勢で動画を観ているめいを発見。

 

『めいしゃん 真剣に観てるねぇ』口笛

 

『おかぁさん  あかいはっぱきれ〜い 音符

ほんとだねぇニコニコ

 

 

 

 

トランペット Don't Give Up On Us トランペット

    (ドント ギブ アップ オン アス)

 

Nick Jonas(ニック ジョナス)

 

Nick Jonas(ニック ジョナス)は、2021年3月12日に通算4枚目のソロ スタジオアルバム"Spaceman"(スペースマン)をリリース。

そのアルバムに収録されているのが"Don't Give Up Us"(ドント ギブ アップ アス)です。

 

ザッと和訳をしてみました

Don't Give Up On Us(ドント ギブ アップ オン アス)

 

[Verse 1]

I hear you calling

When I'm here all by myself, yeah

I can't help wondering

Are you loving someone else?

 

君の呼ぶ声が聞こえるよ

俺は ここにいる時

気になってしょうがないんだ

君は ほかの誰かを愛してるの?

 

[Pre-Chorus]

I keep thinking

Oh, I should be there

Oh, I should be there

So close, so close

All these feelings don't have no meaning

Don't have no meaning without you

 

俺は思い続けてる

あぁ 俺はそこにいるべきだって

俺はそこにいるべきなんだよ

もうちょっと近くに

もうちょっと近くにね

この感情は 無意味な事ではないんだ

君がいないと 意味がないんだよ

 

[Chorus]

So don't give up on us

With you, I couldn't ever get enough(Yeah, yeah)

All want is us

Try to walk away, but then we touch

So don't give up us

 

だからあきらめないで

君と一緒にいると いくら一緒にいても足りないくらいなんだ

望むことは 俺たちのことだけさ

立ち去ろうとしても 俺たちの心は触(ふ)れあってるのさ

だからあきらめないで

 

[Verse 2]

Am I supposed to

Just forget about the way?

You said you'd never let me go

If I'm supposed to

Why you beggin' me to stay? Yeah, baby

 

俺はやるべきなんだ

ただ そのやり方を忘れてる?

俺は 君を離さないと言ったよね

俺はそうするのに

君は どうして俺に留(とど)まってって頼むんだ?

 

[Pre-Chorus]

I keep thinking

Oh, I should be there

Oh, I should be there

So close, so close

All these feeling don't have no meaning

Don't have no meaning without you

 

俺は ずっと思い続けてるよ

あぁ 俺は そこにいるべきだって

俺はそこにいるべきなんだよ

もうちょっと近くに

もうちょっと近くにね

この感情は 無意味な事ではないんだ

君がいないと 意味がないんだ

 

[Chorus]

So don't give up on us

With you, I couldn't ever get enough(Yeah, yeah)

All wan't is us

Try to walk away, but then we touch

 

だからあきらめないで

君と一緒にいると いくら一緒にいても足りないくらいなんだ

望むことは 俺たちのことだけさ

立ち去ろうとしても 俺たちの心は触(ふ)れあってるのさ

 

[Pure-Chorus]

Yeah, I'm gonna stay by your side

'Til the light of the morning covers us(Ah, yeah)

So don't give up on us

'Cause we just got a different kind of love(Yeah)

So don't give up on

 

あぁ俺は君のそばにいるよ

朝の光が 俺たちを覆(おお)うまで

だからあきらめないで

だって 俺たちは違ったカタチの愛を手に入れたんだから

だからあきらめないで

 

[Bridge]

I hear you calling

When I'm here all by myself, yeah

I can't help wondering

Are you loving someone else?

 

君の呼ぶ声が聞こえる

俺は ここにいる時

気になってしょうがないんだ

君は ほかの誰かを愛してるの?

 

[Bridge]

So don't give up on us

With you, I couldn't ever get enough, yeah-yeah

All I want is us

Try to walk away, but then we touch

 

だからあきらめないで

君と一緒にいると いくら一緒にいても足りないくらいなんだ

望むことは 俺たちのことだけさ

立ち去ろうとしても 俺たちの心は触(ふ)れあってるのさ

 

[Post-Chorus]

Yeah, I'm gonna stay by your side

'Til he light of the morning covers us, yeah-ayy

So don't give up on us

'Cause we just got a different kind of love

So don't give up on

 

あぁ俺は君のそばにいるよ

朝の光が 俺たちを覆(おお)うまで

だからあきらめないで

だって 俺たちは違ったカタチの愛を手に入れたんだから

だからあきらめないで