ねこ あぬ・めい・ゆうの場合 ねこ

 

今日も、わが家の子たちの1日が の〜んびりと始まりました。

 

『にぃに ねむそ〜』

 

『ほ〜んと ねむそぅ』

 

『 … ZZZ

ただただ お昼寝を楽しむゆうでした。

 

 

 

トランペット Who's Laughing Now トランペット

    (フーズ ラフィング ナウ)

 

Ava Max(エイバ マックス)

 

"Who's Laughing Now"(フーズ ラフィング ナウ)は、Ava Max(エイバ マックス)の2020年にリリースされたデビュースタジオアルバム"Heaven & Hell"(ヘヴン&ヘル)の6枚目のシングルとして2020年7月30日にリリースされました。

 

ザッと和訳をしてみました

Who's Laughing Now(フーズ ラフィング ナウ)

 

[Verse 1]

Never knew the sting of a stranger

Never felt the words like a razor

But I won't give a damn 'bout it later

All the little digs doesn't matter

Writing down a brand new chapter

Where there's only love, never anger

 

人の心の痛みなんかわからないでしょ?

カミソリなような鋭い言葉で傷つけてもね

でも 私は あとでそんな事をやり返す気はないわ

ちっぽけなことは気にしないから

新しい章を書き留めていけばいいんだし

怒りのない 愛だけの章をね

 

[Pre-Chorus]

So lonely in your bed,

Does breaking me make you feel good?

Guess you don't understand,

What goes around, comes around

 

あなたのベッドので とても孤独(こどく)だわ

あなたは 私を傷つけていい気分なの?

あなたは わかってないんだと思う

自分がやったことは いずれ自分に返るって事を

 

[Chorus]

Don't ya know that I'm stronger?

Don't ya see me in all black?

Don't ya cry like a baby

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

Know that it's over

Don't know I won't call back?

Don't ya cry like a baby

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

 

私の方が強いって事がわからない?

全身黒ずくめの私が見えない?

赤ちゃんのように泣いたりしないでよ

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?

終わった事をわかって

もう 電話をかけ直したりすることはないってわかってる?

赤ちゃんのように泣いたりしないでよ

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?

 

[Verse 2]

You'll never see me blue, never bleedin'

Hope you understand how I'm feelin'

I'm turning off my phone like I'm leavin'(bye)

Pushed me to the edge, now it's over

Shuttin' off the hate, gettin' closure

This will be the dust when I'm older

 

私が落ち込んでたり とてつもなく苦しんでる姿を あなたは見ることはないわ

私の気持ちをわかってくれたらいいんだけど

私は 自分で去りたいって思ったら 携帯の電源を切るわ

私は ギリギリに追い詰められたから もう終わりよ

(にく)しみを断ち切って 終止符(しゅうしふ)をうつわ

私が年を取った時 これはどうでもいい思い出になってるわ

 

[Pre-Chorus]

So lonely in your bed,

Does breaking me make you feel good?

Guess you don't understand,

What goes around, comes around

 

あなたのベッドので とても孤独(こどく)だわ

あなたは 私を傷つけていい気分なの?

あなたは わかってないんだと思う

自分がやったことは いずれ自分に返るって事を

 

[Chorus]

Don't ya know that I'm stonger?

Don't ya see me in all black?

Don't ya cry like a baby

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

Know that it's over

Don't ya know I won't call back?

Don't ya cry like a baby

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

 

私の方が強いって事がわからない?

全身黒ずくめの私が見えない?

赤ちゃんのように泣いたりしないでよ

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?

終わった事をわかって

もう 電話をかけ直したりすることはないってわかってる?

赤ちゃんのように泣いたりしないでよ

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?

 

[Bridge]

It's comical, hysterical

So ridiculous, think you messed me up?

 

それはコミカルで すごく笑えることだわ

とても馬鹿げてる あなたは私をズタズタにしたと思ってる?

 

[Chorus]

Don't ya know that I'm stronger?

Don't ya see me in all black?

Don't ya cry like a baby

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

Now that it's over

Don't ya know I won't call back?

Don't ya cry like a baby

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Who's laughing now?

 

私の方が強いって事がわからない?

全身黒ずくめの私が見えない?

赤ちゃんのように泣いたりしないでよ

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?

終わった事をわかって

もう 電話をかけ直したりすることはないってわかってる?

赤ちゃんのように泣いたりしないでよ

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha

今 笑ってるのは誰?