47年間、地上の食物を一切摂らずに生き、キリストの傷の跡を負い、神の愛に対するあらゆる侮辱に対して天主に償いをしたスロベニア人女性。

Magdalena Gornik

1835年7月19日 – 1896年2月23日

 

portret Magdalene Gornik

 

INEDIA
From her thirteenth year until her death, Magdalena ate no earthly food. Thus for forty-seven years she lived without any food. She could not bear the odor of common food. Her food was only the Holy Eucharist and some type of heavenly food, which she ate only while she was in ecstasy. Despite not eating food she performed her daily obligations with ease.

 

MATERIALIZATION

While in the state of ecstasy, Magdalena received several objects that were seen not only by her but also by other people. One of these was an uncommon or heavenly food, which Magdalena ate almost every day at the end of her ecstasy. Most often she received it during a vision of the Virgin Mary or angels. Eyewitnesses reported that it was food in the shape of a small particle or granule; it was often of various colors. In a vision Magdalena was told that receiving this food was above all in order for people to believe that God spoke through her.

Particularly interesting was the small cross Magdalena received while in ecstasy, which remained on her chest even when she went from ecstasy back to the ordinary state. This small cross stayed on her body without any chain or other fastener, and it never fell onto the floor. The cross had also been held in the hands of many priests, during which it maintained the exact same size and color. Magdalena received it during the evening ecstasy, after which it remained with her overnight, but during her ordinary state in the morning it would disappear; she then would receive it again during the evening ecstasy.

 

マグダレナ・ゴルニクがエクセター・トリプジェニュに登場

聖金曜日のマグダレーナ・ゴルニク(唯一保存されている写真)。

 

 

 

苦しみの価値

マグダレナが特別な方法で苦しみ、罪の償いをすることは、天主の計画の中にありました。マグダレナは「いいえ」と言って天主の申し出を拒否することもできました。むしろ、彼女はそれを自発的に、意識的に受け入れました。彼女はキリストの苦しみについて観想しただけでなく、幻視や聖痕を通してそれに参加しました。彼女は特に十字架につけられた救い主に近かったのです。さらに、彼女はキリストの苦しみを体験しただけでなく、祈りの中で他の人々の苦しみを天主に運びました。彼女は他の人々の重荷を自分の肩に担い、それを天主に捧げました。彼女は自分の苦しみを犠牲にしてキリストの例に従い、それによって人々の魂の救済においてキリストを助けました。今日の世界の目には、苦しみに価値はありません。それはあらゆる方法で排除しなければならない不必要な悪にすぎません。世界は健康で成功した人々を求めています。しかし、人生で悲しみ、心配、病気、その他の苦しみに遭遇しない人間はいません。一方、キリストは人間の苦しみをすべて自ら引き受け、私たちの苦しみに新しい意味を与えました。キリストは言葉だけでなく、自らの苦しみと死によって私たちを救いました。マグダレナは、私たちは苦しみを求めるべきではなく、天主が許す苦しみを忍耐強く、勇敢に、従順に堪え忍ぶべきだと言いました。救い主を全身全霊で愛する魂だけが、これを実行できます。苦しみと愛は手を取り合っています。天主は私たちの苦しみをすべてご存知で、私たちが愛をもって天主に捧げることだけを望んでおられます。


イエスは聖餐において真に存在しておられる

聖体以外のいかなる食物も摂らない生活は、聖体拝領は単なるしるしや象徴ではなく、聖別されたパンの中にイエスが本当に存在するという教会の教えを実証し、裏付けています。マグダレナの生涯と聖体拝領への崇敬は、聖体を真の生ける天主との出会いとして理解するよう私たちに呼びかけています。ですから、聖体拝領の準備をし、その後、私たちの創造主である天主を受け入れたことに感謝することが本当に必要なのです。


天主の意志を捧げて成就する

マグダレナは最初から天主の意志を受け入れて実行しようと努め、しかも、彼女の十字架がしばしば非常に困難であったにもかかわらず、子供のように無条件に信頼してそうしました。私たちは、彼女が病気を辛抱強く耐えたこと、麻痺のために他人の助けに頼ったこと、他人のために自ら苦しみに耐えたこと、聖痕によるひどい痛み、人間の邪悪さが彼女にもたらした計り知れない苦しみを覚えています。彼女は一度も不平を言わず、むしろすべてを受け入れました。すべては最も貴重なもの、つまり人間の魂の救済のためです。彼女はまた、自分の肉体の命に対する配慮を天主に完全に捧げました。47年間、天主は彼女に肉体的な食物を与え、彼女の命を守ってくださいました。マグダレナは、天主の意志を子供のように受け入れるよう私たちを招いています。それは、私たちの命、心配事、苦しみを盲目の運命に明け渡すという意味ではなく、私たちにとって何が最善であるかを知っている私たちのの愛の手に委ねるという意味です。