ブログをはじめる理由 ~Why I start blogging~

 

 

 

生まれて初めてブログを書いてみる👏

I have write a blog for the first time in my life👏

 

これまでの私は感情を感じることや表現することに制限をつけてきた。

In the past, I had placed restriction on feeling and expressing emotions.

 

今となってはその理由がクリアになった🌳

Now it is clear why🌳

 

感情を素直に感じ始めたら今より辛くなってしまうから。

Because if I start feeling my emotions honestly, 

I'm going to have a  harder time than I do now.

 

怒り、悲しみが止まらないから。

Because my anger and sadness would not stop.

 

今より自分を許せなくなってしまう気がするから。

Because I think I would be less able to forgive myself than I am now.

 

今私が気づいたことを以下に記す。

What I have just noticed is noted below.

 

私は自分の感情に嘘をつけない。

I can't lie about my feelings.

 

私がこれまで通りの感情の抑圧の仕方を続けた場合、

If I continue with the same emotionl repression approach I have been using,

 

私の漠然とした辛さは何も解決しない。

Nothing will solve my vague and painful feeling.

 

だから私は勇気をもって自分の意志と感情に向き合おうと思った。

So I decided to be brave and face my will and feelings.

 

本当の自分は何を思って、何から目を背けてきて、何を望んでいるのか。

What do I really think, whathave I turned away from, and what do I want?

 

自分の思いに正直に向き合わない限り、

Unless I face my own feelings honestly, 

 

他者と分かり合うことも難しいと思う。

it will be difficult to understand others.

 

そして他者に何かを与えたり貢献することは出来ないだろう。

And they will not be able to give or contribute anything to others.

 

私は今、私自身の望み、器を、願望を満たすことを心の底から望んでいる。

I now desire from the bottom of my heart to fulfill my own desires, my own vessel,my own aspirations.

 

私自身を満たした先に何が起きるのかはわからない。

I don't know what will happen beyond fulfilling myself.

 

でも今の私のミッションは、まぎれもなく私自身を満たすことだと確信している。

But now I am convinced that my mission is to fulfill my own.