古代闘争(Odinium)の参加にあたっては、以前よりレベルが低くても楽しいイベントですので、参加できる機会があれば参加を個人的には推奨しています。

Participating in the Ancient Struggle (Odinium) is a fun event even at a lower level than before, so I personally recommend participating if you have the opportunity to participate.

自分のレベルや対戦相手レベルや参加者の数等の状況合わせて基本的には下記5つの対応方法があると、現時点では思っています。

At the moment, I think that there are basically the following five countermeasures depending on the situation such as your level, opponent level, number of participants, etc.

 

1、積極的な攻撃パターン

 これは、自分がその場のなかで高レベルの場合の場合の対応で、積極的に前線へ移動し攻撃を行うパターンです。

 ※私のレベルでは、今後も行える可能性はないパターンですネ(^_^;)

 

1. Aggressive attack pattern
This is a response when you are at a high level on the spot, and it is a pattern that actively moves to the front line and attacks.
* At my level, it is a pattern that is unlikely to be possible in the future (^ _ ^;)

 

2,通常の攻撃パターン

 これは、主に前線へあまりです、出てきた相手を選んで、攻撃を行うパターンです。

 敵の攻撃に注意しつつ、相手を選んで、攻撃を行うので、割とこのケースに当てはまる方が多いのではと思います。

 ※前回私はValkyrjaで相手を数件撃破しました。

 

2, normal attack pattern
This is a pattern that mainly goes to the front line, selects the opponent who came out and attacks.
While paying attention to the enemy's attack, the opponent was selected and attacked, so I think that there are many people who fall into this case.
* Last time, I defeated several opponents with Valkyrja.

 

3,積極的な陽動パターン

 これは、積極的に(中継)基地?等を占拠し相手の攻撃を分散させるパターンです。

複数の部隊を扱うので、数を少なくして放置する方法や、主に扱う部隊ででは、部隊数を増やして、相手の攻撃の直前までひきつけるなど色々な応用方法があると思います。

 ※前回私はマクロスクォーターをこの方法で活用しました。

 

3, Aggressive demonstration pattern
Is this a positive (relay) base? It is a pattern that occupies etc. and disperses the opponent's attack.
Since we handle multiple units, I think there are various application methods such as reducing the number and leaving it alone, or increasing the number of units and attracting them until just before the opponent's attack.
* Last time I used Macross Quarter in this way.

 

4,陽動パターン

これは、主に採取を行うパターンです。

 採取も自分のレベルや状況に合わせて、自陣近くの採取、中間点付近の採取、敵陣直前での採取とこれも色々な方法で陽動にも使えます。

 ※前回私はGERWALKをこの方法で活用しました。

 

4, Demonstration pattern
This is a pattern that is mainly collected.
Depending on your level and situation, you can also use various methods such as collecting near your own team, collecting near the midpoint, and collecting just before the enemy's team.
* Last time I used GERWALK in this way.

 

5,トラック狙いパターン

これは、運にかけトラックが出ているときはトラックに集中して運よく20回目の攻撃にあたることを狙い、トラックを相手陣地へ攻撃させるパターンです。

 

5, Truck aiming pattern
This is a pattern in which when a truck is out for luck, it concentrates on the truck and luckily hits the 20th attack, causing the truck to attack the opponent's position.

 

以下 前回の参加結果です

Below is the result of the previous participation

 

 多少解説すると、相手の方は平均レベルは70よりちょっと低め、こちらは平均では60程度、参加は相手が15人、こちらは7人程度でしたのでエントリーしていた2つのサブアカウントを投入しました。

To explain a little, the average level of the other party is a little lower than 70, this is about 60 on average, the other party is about 15 people, this is about 7 people, so I put in the two sub-accounts that I had entered ..

 

 最強が味方のJOYさんから応援に来て頂いたトライアルさんだったので、圧倒的な戦力&数的にも劣勢でしたが、良い戦いになったものと思えますし、何よりこちらの被害は、かなり少なかったです。

The strongest was Mr. JOY, who came to support me, so I was overwhelmingly inferior in terms of strength and number, but I think it was a good fight, and above all, the damage here was It was quite few.

 

 上記の様に、私は3つのアカウントを切り替えながら戦ったので、非常に忙しい1時間でした。

As mentioned above, I fought while switching between three accounts, so it was a very busy hour.

 

 ①Valkyrja        2の通常攻撃パターン  結果個人ポイントは3アカウント中2番

                              ※撃破あり!! 

 ②マクロスクォーター 3の積極的陽動パターン 結果個人ポイントは3アカウント中3番

 ③GERWALK      4の陽動パターン     結果個人ポイントは3アカウント中1番

 

今日の古代闘争は、前回のアカウントごとの戦い方の変更ではなく、3部隊の部隊毎に状況を見てからの対応になると思います。

I think that today's ancient struggle (Odinium) will not be a change in the fighting style for each account last time, but will be a response after looking at the situation for each unit of the three units.