ALL OF THE LIGHTSの
歌詞和訳をご紹介しますひらめき電球



Kanye West - All Of The Lights ft. Rihanna, Kid Cudi





All of the lights!
すべてのライトよ!

[Hook - Rihanna]
Turn up the lights in here, baby
Extra bright, I want y'all to see this
Turn up the lights in here, baby
You know what I need
Want you to see everything
Want you to see all of the lights
ここのライトをつけなさい
さらなる明るさを 私はみんなにこれを見てほしいの
ここのライトをつけなさい
私が求めていることは分かるでしょ
すべてを見てほしいの
このすべてのライトを見てほしい



Fast cars, shooting stars
Until it's Vegas everywhere we are
If you want it you can get it for the rest of your life
If you want it you can get it for the rest of your life
速い車、流星 *1
私たちがどこにいようと ヴェガスのように眩しくなるまで
あなたが望むなら一生自分のものにできるわ
あなたが望むなら一生自分のものにできるわ


*1 「shooting star」は「流星」という意味ですが、
ここでは「star(スター、セレブ、有名人)」を「shoot(撮影する)」という意味も含まれています。この曲は単なる「ライト」に関する曲ではなく、有名人が直面するすべての負の面に関する曲で、歌詞の中の「ライト」はスポットライトやつきまとうパパラッチのカメラのライトを意味しています。


[Verse 1 - Kanye West]
Something wrong, I hold my head
MJ gone, our nigga dead!
I slapped my girl, she called the feds
I did that time and spent that bread
I’m heading home, I’m almost there
I’m on my way, heading up the stairs
To my surprise, a nigga replacing me
I had to take him to that ghetto university
何かがおかしい 俺は頭を抱える
MJは逝った 俺らのニガーは死んだんだ! *2
俺は彼女をたたいた 彼女はFBIを呼んだ
俺は刑期を務め カネを費やした * 3
家に向かっている もうすぐ着きそうだ
道の途中だよ 階段を上っているんだ *4
驚いたね 俺の代わりを務めている奴がいたなんて
俺はやつをゲットー大学に連れていった *5


*2 MJはマイケル・ジャクソン。
「nigga」は黒人を意味する差別的な言葉ですが
近しい人に対して言うときは差別的な意味は含まれません。
ここでは亡くなったマイケルに親しみをこめてそう呼んでいます。
*3 「刑期を務めた」。カニエはテイラー事件の後、約1年間自主的に活動を休止し隠居しました。そしてアルバム作りに「カネを費やし」ました。
*4 活動休止から再び頂点にのぼりつめたカニエの復活宣言です。
*5 カニエの座を奪おうとしていたラッパーたちをゲットー(貧しい人たちが暮らす地域)の学校に連れていって「百年早いね。勉強し直してきな!」ということです。


[Kanye West]
Cop lights, flash lights
Spot lights, strobe lights
Street lights
Fast life, drug life
Thug life, rock life
Every night
警察のライト フラッシュのライト
スポットライト ストロボライト
街のライト
すさんだ人生、薬漬けの人生
まっすぐ突き進む人生、ロックな人生 *6
すべての夜


*6 「Thug Life」は2パックが掲げたスローガンです。「The Hate U Give Little Infants Fucks Everyone(お前が子供たちに植え付ける憎しみはすべての人を傷つける)」の頭文字をとって「Thug Life」。 

[Hook - Rihanna]
Turn up the lights in here, baby
Extra bright, I want y'all to see this
Turn up the lights in here, baby
You know what I need
Want you to see everything
Want you to see all of the lights
ここのライトをつけなさい
さらなる明るさを 私はみんなにこれを見てほしいの
ここのライトをつけなさい
私が求めていることは分かるでしょ
すべてを見てほしいの
すべてのライトを見てほしい


[Verse 2 - Kanye West]
Restraining order, can’t see my daughter
Her mother, brother, grandmother hate me in that order
Public visitation, we met at Borders
Told her she take me back
I’ll be more supportive
I made mistakes, I bump my head
Courts suck me dry, I spent that bread
She need a daddy, baby please
Can’t let her grow up in that ghetto university
接触禁止命令 自分の娘に会えない *7
彼女の母親、兄弟、祖母  この順番で俺を嫌うんだ *7
公の場で面会する ボーダーズで会ったよ *8
俺を連れ戻してくれるように彼女に頼んだ
もっと協力的になるよって
俺は過ちを犯した そして自分の頭をぶつけた
裁判で干されたんだ カネを費やした *7
彼女にはパパが必要だ お願いだよ
彼女をあのゲットー大学に通わせるわけにはいかないんだ


*7 ここでの「娘」とは音楽界のことを指しています。[Verse 2]でカニエはテイラー事件後のことを歌って謝っています。「裁判で干された」というのも事件で非難を浴びたことです。 
*8 「ボーダーズ」は大手書店チェーン。「border」には「境界」という意味があります。

[Kanye West]
Cop lights, flash lights
Spot lights, strobe lights
Street lights
Fast life, drug life
Thug life, rock life
Every night
警察のライト フラッシュのライト
スポットライト ストロボライト
街のライト
すさんだ人生、ドラッグ人生
乱暴な人生 ロックな人生
すべての人生


[Hook - Rihanna]
Turn up the lights in here, baby
Extra bright, I want y'all to see this
Turn up the lights in here, baby
You know what I need
Want you to see everything
Want you to see all of the lights
ここのライトをつけなさい
さらなる明るさを 私はみんなにこれを見てほしいの
ここのライトをつけなさい
私が求めていることは分かるでしょ
すべてを見てほしいの
すべてのライトを見てほしい


[Bridge - Kid Cudi]
Gettin' mine, baby
Gotta let these niggas go
Gettin' right, eh
You should go and get your own
Gettin' mine, baby
Gotta let these niggas go
Gettin' right, eh
You should go and get your own
欲しいものは自分で買える
あのニガーたちを放してやれ
正しく生きている
君は立ち去って自分の力で生きるべきだ
欲しいものは自分で買える
あのニガーたちを放してやれ
正しく生きている
君は立ち去って自分の力で生きるべきだ



[Hook コーラス]
Turn up the lights in here, baby
Extra bright, I want y'all to see this
Turn up the lights in here, baby
You know what I need
Want you to see everything
Want you to see all of the lights
ここのライトをつけるんだ
さらなる明るさを みんなにこれを見てほしい
ここのライトをつけるんだ
求めていることは分かるよね
すべてを見てほしい
すべてのライトを見てほしい


Whoaa-oh-whoa
Whoaa-oh-whoa-oh

I tried to tell you but all I could say is
ohhhh
君に伝えようとしたけど僕は叫ぶことしかできなかった
「オー!」


Whoaa-oh-whoa
Whoaa-oh-whoa-oh


I tried to tell you but all I could say is
ohhhh
君に伝えようとしたけど僕は叫ぶことしかできなかった
「オー!」





まちがいない新譜!


Turn up ur own extra lights!!