حتما تا به امروز واژه ی سئو را در بخش های مختلفی شنیده اید. در این راستا ممکن است سوالاتی از قبیل: سئو چیست، چه کاربردی دارد، چگونه می توان از مزیت های سئو بهره برد و... ذهن شما را مشغول کرده باشد. در این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید در مورد سئو بدانید را به عرض شما برسانیم. از تاکتیک های بازاریابی به وسیله ی سئو گرفته تا نحوه ی کارکرد آن. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد. این عبارت در واقع مفهوم بهینه سازی موتور جستجو را می رساند که این فرایند بهینه سازی موضوع بحث امروز ما است. به زبان ساده SEO یک تاکتیک بازاریابی است که به شما کمک می کند وبسایت خود را از طریق موتور های جستجو، قابل دسترسی نمایید.

در واقع هر چه سئوی وبسایت شما بالا تر رود، به شما کمک می کند آن را در صدر جستجو ها مشاهده کنید. استفاده از قابلیت های سئو به شما کمک می کند که به افزایش ترافیک وبسایت، افزایش سرنخ ها و Lead ها برای ایجاد کنجکاوی مخاطب، افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش، کسب درآمد و سود آوری در کسب و کار خود، دست یابید.

در لحظه تعداد افراد بسیاری در اینترنت در حال جستجوی محتوای مد نظر خود هستند. این تعداد جستجو و حجم ترافیک در موتور جستجوگر، می تواند برای بسیاری از کسب و کار ها و وبسایت آن ها مفید واقع گردد. چرا که با استفاده از استراتژی سئو می توانند این ترافیک را به نفع خود، هدفمند سازند.

سئو چیست

چرا سئو اهمیت دارد؟

حال بپردازیم به این که چرا سئو دارای اهمیت است. فرض کنید شما در حال فروش کالا یا خدماتی هستید. در این دنیای مدرن و دیجیتال، ترجیح می دهید با نصب یک بیلبورد تبلیغاتی، برای افرادی در منطقه ای خاص از شهر تبلیغات خود را صرف کنید؟ یا ترجیح می دهید تبلیغات خود را در هر بار جستجوی مخاطب در اینترنت، از هر جای کشور که باشد، به اطلاع او برسانید؟ احتمالا مورد دوم گزینه ی موثر تری به نظر می آید.

اکنون خودتان را به جای یک خریدار بگذارید. ترجیح می دهید که محصول و خدمات مورد نظر خود را از یک وبسایت ناشناخته خریداری کنید؟ یا وبسایتی که در طی جستجو های خود، نام آن را به کرات در صدر پیشنهادات گوگل دیده اید؟ حال به نظر می رسد که متوجه اهمیت ارتقا SEO در جهان مارکتینگ شده باشید.

 

لول سوئیچ

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

چه چیزی این ترافیک را در موتور های جستجو هدایت می کند؟

در ابتدا توجه کنید که گوگل مسئول هدایت بیشتر ترافیک موتور های جستجو در جهان است. در واقع گوگل پر کاربرد ترین موتور جستجو می باشد. اما گوگل چگونه تصمیم می گیرد که در پاسخ به آنچه که مردم جستجو می کنند، کدام صفحات را نمایش دهد؟ نتایج جستجو دائما در حال تغییر هستند. چرا که گوگل وبسایت ها را بر اساس الگوریتم خاصی رتبه بندی می کند.

گوگل به دنبال صفحاتی است که حاوی اطلاعات مرتبط و با کیفیت بالا در مورد درخواست جستجوگر باشد.  این امر به وسیله ی پویش یا اصطلاحا Crawl کردن اطلاعات وبسایت شما بر اساس کلمات کلیدی صورت می گیرد.همچنین اگر وبسایت شما توسط وبسایت معروف و قابل اعتمادی معرفی شود و یا دارای تبادل لینک با آن باشد، اطمینان گوگل به شما افزایش پیدا می کند.

همچنین مهم است که چگونه مردم با سایت شما درگیر می شوند. آیا اطلاعات مورد نیاز خود را در وبسایت شما پیدا می کنند و در سایت شما می مانند؟ یا به صفحه جستجو باز می گردند و روی لینک دیگری کلیک می کنند؟ یا اینکه وبسایت شما را در نتایج جستجو به طور کلی نادیده می گیرند و هرگز روی آن کلیک نمی کنند؟

به علاوه مهم است که در وبسایت شما چقدر محتوای یونیک و با ارزش موجود باشد. یا در مقابل، چقدر مطالب تکراری و بی ارزش دارید؟ این رتبه بندی دائما در حال به روز رسانی است. پس اگر وبسایت شما دارای سئوی بالایی نیست، نگران نباشید. می توانید با کمک گرفتن از راه کار های افزایش سئو در مقالات بعدی ما، در به روز رسانی های بعدی در صدر پیشنهادات گوگل قرار بگیرید!

https://maxad.ir/buy-instagram-explore

۱- نقش کلمات کلیدی در افزایش سئو

اولین بخش از موارد موثر در سئو کلمه ی کلیدی می باشد. در بهینه سازی موتور جستجو باید مشخص کنید شما برای چه چیزی بهینه سازی می کنید. یعنی چه چیزی برای ارائه دارید. در این حالت باید عباراتی را که مردم در موتور های جستجوگر مانند گوگل سرچ می کنند شناسایی کنید.

موتور های جستجوگر بر اساس همین عبارات پر تکرار که اصطلاحا کلمات کلیدی نامیده می شوند، نتایج را ارائه می کنند. پس توجه کنید که مردم کالا یا خدمات شما را بیشتر با چه عباراتی جستجو می کنند. به پیشنهادات گوگل حین نوشتن عبارت ها توجه کنید. این ها همان کلمات کلیدی ای هستند که توسط مردم به طور مداوم تکرار می شوند. می توانید برای انتخاب کلمات کلیدی موثر به مقالات بعدی ما در رابطه با ابزار های انتخاب کلمه ی کلیدی مراجعه کنید.