Heal the World

Michael Jackson

 

 

 

ー*ーー*ーー*ーー*ーー*ーー*ー

 

Think about, ehm, the generations

考えてみて、これからの世代のことを

 

and say we wanna make it a better place

そしてこの世界をもっと良い場所にしたいと言って

 

for our children

僕たちの子どもたちのために

 

and our children's children

そしてその子どもたちの子どもたちのために

 

so that they.. they..

そうすれば、そう、

 

They know it's a better world for them

彼らにとってより良い世界なんだと分かる

 

and think if they can make it a better place.

そして彼らがさらに良い世界を作っていけるということを

 

 

There's a place in your heart

心の中のとある場所

 

And I know that it is love

それが愛だと僕は分かってる

 

And this place could be much

そしてその場所は

 

Brighter than tomorrow

明日よりももっと輝いている

 

And if you really try

もし本当に努力したら

 

You'll find there's no need to cry

もう泣く必要がないとわかる

 

In this place, you'll feel

そこには

 

There's no hurt or sorrow

痛みも悲しみもない

 

 

There are ways to get there

そこにたどり着くための方法がある

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら

 

Make a little space

心の中に小さな場所を作って

 

Make it a better place

そうしてもっと良い世界を作ろう

 

 

Heal the world

世界を治そう

 

Make it a better place

もっと良い場所にしよう

 

For you and for me

君のために 僕のために

 

And the entire human race

そして人類みんなのために

 

There are people dying

死んで行く人々がいる

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら

 

Make it a better place

もっとすてきな場所にしよう

 

For you and for me

君のために 僕のために

 

 

If you want to know why

理由を知りたいなら

 

There's love that cannot lie

嘘のない愛がある

 

Love is strong

愛は強く

 

It only cares of joyful giving

与える喜びだけを望むもの

 

If we try we shall see

始めてみたら知ることになる

 

In this bliss we cannot feel

この他にない喜びの中では

 

Fear of dread

恐れも不安もないこと

 

We stop existing and start living

ただ存在してるんじゃなくて、”生きる”ことを始めよう

 

 

And it feels that always

そうしていつも感じるんだ

 

Love's enough for us growing

僕たちが成長するのには愛があれば十分だと

 

Make a better world

より良い世界に

 

Make it a better world

もっとすてきな世界にしよう

 

 

Heal the world

世界を治そう

 

Make it a better place

もっと良い場所にしよう

 

For you and for me

君のために 僕のために

 

And the entire human race

そして人類みんなのために

 

There are people dying

死んで行く人々がいる

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら

 

Make it a better place for you and for me

君と僕のためにもっとすてきな場所にしよう

 

 

And the dream we were conceived in

そうすれば僕たちが思い描いていた夢が

Will reveal a joyful face

喜びに満ちたその顔を現して


And the world we once believed in

僕たちが一度は信じた世界が


Will shine again in grace

恵みの中で再び輝くだろう


Then why do we keep strangling life

それならなぜ僕たちは生命の首を絞めつけ続けるんだ

Wound this earth, crucify its soul

この地球を傷つけ、その魂を苦しめるんだろう


Though it's plain to see

この世界が天国のように


This world is heavenly

神の栄光とともにあることは


Be God's glow

明らかなのに



We could fly so high

僕たちは空高く飛ぶことができる


Let our spirits never die

僕らの心を永遠のものにしよう


In my heart

僕は心の中で


I feel you are all my brothers

僕たちみんなが兄弟だと感じてる


Create a world with no fear

恐怖のない世界にしよう


Together we cry happy tears

ともに喜びの涙を流し


See the nation 

      turn their sword into plowshares

国々が「剣を打ち直して鋤とする」のを見届けよう



We could really get there

僕たちは本当に実現できる

If you cared enough for the living

いのちを本当に大事にしたなら


Make a little space

心の中に小さな場所を作ろう


To make it a better place

もっと良い世界にするために

 

 

Heal the world

世界を治そう

 

Make it a better place

もっと良い場所にしよう

 

For you and for me

君のために 僕のために

 

And the entire human race

そして人類みんなのために

 

There are people dying

死んで行く人々がいる

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら

 

Make it a better place for you and for me

君と僕のためにもっとすてきな場所にしよう


 

Heal the world

世界を治そう

 

Make it a better place

もっと良い場所にしよう

 

For you and for me

君のために 僕のために

 

And the entire human race

そして人類みんなのために

 

There are people dying

死んで行く人々がいる

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら

 

Make it a better place for you and for me

君と僕のためにもっとすてきな場所にしよう


 

Heal the world

世界を治そう

 

Make it a better place

もっと良い場所にしよう

 

For you and for me

君のために 僕のために

 

And the entire human race

そして人類みんなのために

 

There are people dying

死んで行く人々がいる

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら
 

Make it a better place for you and for me

君と僕のためにもっとすてきな場所にしよう

 

There are people dying

死んで行く人々がいる

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら

 

Make it a better place for you and for me

君と僕のためにもっとすてきな場所にしよう

 

There are people dying

死んで行く人々がいる

 

If you care enough for the living

いのちを本当に大事にするなら

 

Make it a better place for you and for me

君と僕のためにもっとすてきな場所にしよう


You and for me

君と僕のために

Make it a better place

もっとすてきな場所にしよう

You and for me

君と僕のために

Make it a better place

もっとすてきな場所にしよう

You and for me

君と僕のために

Make it a better place

もっとすてきな場所にしよう

You and for me

君と僕のために


Heal the world we live in (you and for me)

僕たちが住むこの世界を治そう (君と僕のために)

Save it for the children (you and for me)

この世界を救おう、子どもたちのために (君と僕のために)

Heal where we live in (you and for me)

僕たちが住むこの世界を治そう (君と僕のために)

Save it for the children (you and for me)

この世界を救おう、子どもたちのために (君と僕のために)

Heal where we live in (you and for me)

僕たちが住むこの世界を治そう (君と僕のために)

Save it for the children (you and for me)
この世界を救おう、子どもたちのために (君と僕のために)


Heal the world we live in (you and for me)

僕たちが住むこの世界を治そう (君と僕のために)

Save it for the children

この世界を救おう、子どもたちのために

 

ー*ーー*ーー*ーー*ーー*ーー*ー