*日本語を入力するのに時々 Google 翻訳を使います。おかしな日本語を許してください。*

 

 TODAY'S
 
イギリスGreece Athens - A hot trip in Athens! - ギリシャ アテネ - アテネへの熱い旅!日本

Before I begin I will do a short introduction for new readers.

 

新しい読者のための簡単な紹介

 

I am a Special Educational Needs teacher in Northern Ireland (UK). I am writing a blog to give advice on Special Educational Needs and to practice my Japanese. I might write about other topics that interest me from time to time.

 

僕は北アイルランドの特別支援教育の先生です。特別支援教育のことをアドバイスするブログを書いています。他の興味があるトピックのことを時々書くかもしれません。

 

I am married, enjoy Japanese culture and I am going to move back to Japan to live.

 

僕は結婚だし、日本の文化が好きだし、将来に日本に引っ越して戻ります。

Athens is not what I expected! - アテネは僕が期待していたものとは違いました!

 

Athens! Wow! What an adventure! What a shock as well! Last summer, me, my parents and younger brother went on another cruise. That was my second cruise. So far I have only been on two. Athens was our starting city. My dad always ALWAYS wanted to go to Athens. It was a bucket list visit for him. So as a surprise me, my brother and mum booked two nights in Athens before the start of the cruise trip. My dad was surprised! In fact when we arrived in Athens we were all surprised!
 
アテネ!おお!なんという冒険でしょう!それは驚くべきことです!去年の夏、両親、兄、そして僕は別のクルーズに行きました。それが僕にとって2回目のクルーズでした。まだ2台しか乗っていません。アテネが私たちの出発都市でした。父はいつもアテネに行きたがっていました。それは彼にとって一生に一度の訪問でした。そこで、父、僕、弟、母を驚かせるために、クルーズ旅行が始まる前にアテネでの 2 泊を予約しました。お父さんもびっくりしてました!実際、アテネに到着したとき、私たちは皆驚きました。
 
We arrived at our hotel. We booked this entire holiday package through a travel agent. The hotel wasn't our first choice, but it was central and the rooms looked nice. However, some reviews of the hotel were a little startling. It mentioned how there was some nasty behaviour in the area.
 
私たちはホテルに到着しました。私たちはこのバケーションパッケージ全体を旅行代理店を通じて予約しました。このホテルは私たちの最初の選択ではありませんでしたが、中心部に位置しており、部屋は素晴らしく見えました。ただし、ホテルに関するいくつかのレビューは少し驚くべきものでした。一部のレビューでは、その地域でひどい行為があったと述べています。
 
 
 
Upon arriving in the area by taxi we weren't very happy with the location. It felt very dangerous. There was graffiti every where and there was a lot of homeless people in the area. This was already reminding me of the Greek island of Santorini. Not only that, but we realised at night time Greece is not very well lit up.
 
タクシーでその地域に到着したとき、私たちはその場所にあまり満足していませんでした。とても危険だと感じました。いたるところに落書きがあり、ホームレスがたくさんいました。ギリシャのサントリーニ島を思い出します。それだけではなく、真っ暗でした。ギリシャは夜の照明があまり良くないようです。
 
After checking into the hotel, being satisfied with our rooms and quickly unpacking we went out to find a nice restaurant and eat some dinner. We walked five minutes down the road, past various homeless people lying on the footpaths and shop entrances. We were lucky to find a very clean and friendly looking restaurant down a side street. We decided to eat there. The owner was very friendly and spoke to us throughout our meal. That night we got two pizzas and some side meals. The pizza was very good!
 
ホテルにチェックインし、部屋に満足し、すぐに荷物を解いた後、素敵なレストランを探して夕食をとりに出かけました。私たちは約5分間通りを歩き、歩道や店の入り口に横たわるさまざまなホームレスの人たちを追い越しました。私たちは幸運にも、脇道に非常に清潔でフレンドリーな外観のレストランを見つけました。私たちはそこで食事をすることにしました。オーナーはとてもフレンドリーで、食事中ずっと話しかけてくれました。その夜、私たちはピザ2枚とサイドメニューをいくつか食べました。ピザはとても美味しかったです!
 
 
After our meal we returned back to our hotel and went up to the top floor where we discovered the rooftop pool. We seen from the pool area where we would be going to the next day. It was the Acropolis. The Acropolis is like a giant Castle. It was built to honour a Greek goddess named Athena. It famous for its lovely white marbel buildings and elaborate design. Me, my parents and brother were very excited to go there the next morning.
 
食事後、ホテルに戻り、最上階に上がって屋上のプールを発見しました。翌日行く予定のプールエリアから見ました。それはアクロポリスでした。アクロポリスは巨大な城のようなものです。ギリシャの女神アテナを讃えるために建てられました。美しい白大理石の建物と複雑なデザインで有名です。僕も両親も弟も、翌朝そこに行くのをとても楽しみにしていました。
 
 
That morning we woke up early and got ready to go out after some breakfast. We walked to the Acropolis and arrived rather early in the morning. There was not a big queue to get in at this point. However the morning heat was already really hot! After getting our tickets and getting inside it wasn't long before we joined another queue. In fact this queue was massive. During our entire time at the Acropolis we were in a queue. We got to admire some lovely scenery while we waited, but due to the intense heat and lack of shelter is was very difficult to enjoy. We soon discovered that the heat that day was around 45 degrees celcius.
 
その朝、私たちは早起きして朝食をとり、出かける準備をしました。私たちはアクロポリスまで歩いて、かなり朝早くに到着しました。この時点では入場するための長蛇の列はありませんでした。しかし、朝からもう本当に暑かったです!チケットを手に入れて中に入ると、すぐに別の列に加わりました。実際、行列はすごかったです。アクロポリスにいる間ずっと、私たちは列に並んでいた。待っている間、美しい景色を眺めることができましたが、猛暑と避難所の不足により、景色を楽しむのは非常に困難でした。その日の暑さは摂氏約45度であることがすぐにわかりました。
 
 
 
 
 
The Acropolis is definitely a tourist trap. Yes, the buildings are magnificent. However, it is very dangerous! There are many very steep drop off points where someone could very easily fall and injure themself rather badly. The slopes are very slipperly and there are very few hand rails.The one in the picture above is one of very few. I am not normally one to worry about health and safety but the Acropolis experience was not one I would like to repeat. Also if you use crutches, a walking stick or have limited moving ability definitely avoid visiting the Acropolis as it is not an accessible location for people with limited mobility.
 
アクロポリスは間違いなく観光客の罠です。はい、建物は素晴らしいです。ただし、とても危険です!非常に急な落下が多く、簡単に転んで大怪我をする可能性があります。坂道はとても滑りやすく、手すりもほとんどありませんが、上の写真にあるのはその数少ない手すりのひとつです。僕は普段、健康や安全について心配する人ではありませんが、アクロポリスの経験は繰り返したいと思うようなものではありませんでした。また、松葉杖や杖を使用している場合、または移動が制限されている場合は、アクロポリスを決して訪問しないでください。アクロポリスは、移動が制限されている人にとってアクセスできる場所ではないためです。
 
After about an hour or more of waiting in queues we finally reached the top. We looked around and admired the marvelous buildings. They really were splendid. However, we all agreed it was definitely just a once in a life time visit lol.
 
1時間以上並んでようやく頂上に到着しました。私たちは周りを見回し、素晴らしい建物に感嘆しました。彼らは本当に素晴らしかったです。しかし、私たちは皆、このような経験を二度と経験したくないことに同意しました(笑)。
 
 
 
 
I will continue this post next Friday as this particular day in Athens was very long. I don't like to make my posts too long as not everyone has the time to read a very long post.
 
I like to give very honest opinions about where I visit. While I might sound harsh I think honest is the best policy. It could help prepare other people who are visiting other countries.
 
アテネでのこの一日は非常に長かったので、この投稿は来週金曜日に続きます。誰もが非常に長い投稿を読む時間があるわけではないので、投稿をあまり長くするのは好きではありません。

僕は訪れた場所について非常に正直な意見を言うのが好きです。厳しい言い方に聞こえるかもしれませんが、正直であることが最善の策だと思います。他の国を訪れる人々の準備に役立つかもしれません。