*日本語を入力するのに時々 Google 翻訳を使います。おかしな日本語を許してください。*

*今回は僕が作った折り紙を紹介します。*

 

 TODAY'S
 
イギリスSEN & Origami - 特別支援教育と折り紙日本

Before I begin I will do a short introduction for new readers.

 

新しい読者のための簡単な紹介

 

I am a Special Educational Needs teacher in Northern Ireland (UK). I am writing a blog to give advice on Special Educational Needs and to practice my Japanese. I might write about other topics that interest me from time to time.

 

僕は北アイルランドの特別支援教育の先生です。特別支援教育のことをアドバイスするブログを書いています。他の興味があるトピックのことを時々書くかもしれません。

 

I am married, enjoy Japanese culture and I am going to move back to Japan to live.

 

僕は結婚だし、日本の文化が好きだし、将来に日本に引っ越して戻ります。

SEN & Origami - 特別支援教育と折り紙

This year I have been teaching a small class of 3 students. All with a range of special educational needs. The class is so small as it is labeled a "behaviour class". This means these students display a range of challenging behaviours.
今年は3名の少人数クラスを担当させていただきました。全員が異なる特別な教育ニーズを持っています。 「行動クラス」と呼ばれていますが、このクラスは非常に小規模です。これは、これらの生徒がさまざまな困難な行動を示していることを意味します。
 
In September 2023, which is the start of the UK school year, I decided to try out various teaching activities one of which was origami during the art class.
2023 年 9 月に英国で新学期が始まるため、さまざまな教育活動を試してみることにしました。その一つが美術の授業での折り紙でした。
 
 
To my surprise these 3 students really enjoyed it. I decided to keep origami activities to once and at most twice a month. My students would often ask when we will be doing another origami activity.
驚いたことに、この 3 人の生徒たちはとても楽しんでいました。折り紙活動は月に1回、多くても2回までにとどめることにしました。僕の生徒たちは、次の折り紙活動はいつ行うのかとよく尋ねます。
 
Naturally I didn't want them to become bored of origami which is why I limited how much we did this type of art lesson.
もちろん、折り紙に飽きてほしくないので、この種のアートのレッスンの量は制限しました。
 
 
The way I taught origami was very simple. I would research on YouTube for simple origami. I practiced it a few times myself, it didn't need to be perfect but I practiced enough so I was confident.
僕が折り紙を教えた方法はとてもシンプルでした。 YouTubeで簡単な折り紙を探してみます。僕も何度か練習しましたが、完璧である必要はありませんでしたが、十分に練習したので自信がありました。
 
In my classroom I had 3 teaching assistants due to the student's behaviour challenges. That meant a member of staff could assist each student.
僕の教室には、生徒の行動上の問題のため、ティーチングアシスタントが 3 人いました。これは、スタッフが各学生をサポートできることを意味します。
 
At the beginning of the origami lesson I showed the students a finished version of the origami we would be making.
折り紙の授業の初めに、僕は生徒たちにこれから作る折り紙の完成版を見せました。
 
 
I let them choose the origami paper they wanted to use.
使いたい折り紙を選んでもらいました。
 
Before starting the origami YouTube video tutorial I slowed down the speed of the video in the video settings.
折り紙の YouTube ビデオ チュートリアルを開始する前に、ビデオ設定でビデオの速度を落としました。
 
I frequently pasued the origami video to check on my students progress. I helped them and my staff with the origami folding.
僕は折り紙ビデオを頻繁に一時停止して、生徒の進歩を確認しました。僕もスタッフと一緒に折り紙を折るのを手伝いました。
 
I then unpaused the origami tutorial. This process continued until the origami was done.
次に、折り紙チュートリアルの一時停止を解除しました。このプロセスは折り紙が完成するまで続きました。
 
 
If the class wanted to try it again I would let them have a second attempt.
クラスがもう一度やりたいと思ったら、もう一度やらせます。
 
The origami wasn't always perfect, but what mattered most was that they had fun and gave it their best effort.
折り紙は必ずしも完璧ではありませんでしたが、最も重要なことは、彼らが楽しんで最善を尽くしたことです。
 
 

Advantages of origami - 折り紙の利点

During the origami lessons I noticed a few things regarding my students:
折り紙の授業中に、生徒たちについていくつかのことに気づきました。
 
- The students level of focus improved
  生徒の集中力の向上
 
- Their fine motor skills developed
  彼らの細かい運動能力は発達しました
 
- They developed a new hobby
  彼らは新しい趣味を開発しました
 
- They became more creative
  彼らはよりクリエイティブになった
 
- It helped them become a lot more calm
  それは彼らをさらに落ち着かせるのに役立ちました
 
 

English - 英語

- Classroom 教室
- Hobby 趣味
- Teaching assistant 教育助手
- September 九月
- Teach 教える