Something just like this by chainsmokers&cold play

coverd by Kurt Hugo Schneider&Sam Tsui

 

【要約】

歌詞は男がかっこよく想って欲しいけど自分にはそんな力がないと悩んでいるものの

彼女はそんなものはいらないんだよーと思い綴る歌詞。

 

 

なんともせつない音楽とcold playのChris Martinの男らしい声がなんとも心を動かしますね。

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

I've been reading books of old

そういえば昔に書かれた本を読んだ


The legends and the myths

そこには伝説と神話


Achilles and his gold

英雄アキレスとその金

 

Hercules and his gifts
才能を持ち合わせた英雄ヘラクレス

 

Spiderman's control

スパイダーマンの持つ力

 

And Batman with his fists

バッドマンの持つ拳が記されていた

 

And clearly I don't see myself upon that list

でも俺のことはそこに書かれていない・・・

 


But she said, where'd you wanna go?

でも彼女は言ったんだ。あなたはどこに行きたいの?


How much you wanna risk?

どのくらい危険を冒したいの?


I'm not looking for somebody

With some superhuman gifts

私はスーパーマンのような

才能を持つ人なんて求めていない


Some superhero

Some fairytale bliss

それはスーパーヒーローでもおとぎ話でも同じ
 

Just something I can turn to

本当に私が求めている才能
 

Somebody I can kiss

それはキスができる人

 
I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
 

Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

 

Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
 

Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo


Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい



I've been reading books of old

そういえば昔の本を読んだことがある


The legends and the myths

伝説と神話と


The testaments they told

そこで残された言葉が書いてあった。
 

The moon and its eclipse

月が満ち、欠けていく
 

And Superman unrolls
A suit before he lifts

スーパーマンは着ていた衣装を脱いだが
 

But I'm not the kind of person that it fits

それは俺が着るに相応しくない。

 

 

But she said, where'd you wanna go?

けど彼女は言った。あなたはどこに行きたいの?


How much you wanna risk?

どのくらい危険を冒したいの?
 

I'm not looking for somebody
With some superhuman gifts

私はスーパーマンのような

才能を持つ人なんて求めていない
 

Some superhero
Some fairytale bliss

それはスーパーヒーローでもおとぎ話でも同じ

 

Just something I can turn to

本当に私が求めている才能
 

Somebody I can miss

私が愛せる人


I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
I want something just like this
私はその才能を持っていて欲しい

 


Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
 

Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

 

Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい


Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

 

 

But she said, where'd you wanna go?

けど彼女は言った。あなたはどこに行きたいの?
 

How much you wanna risk?

どのくらい危険を冒したいの?
 

I'm not looking for somebody
With some superhuman gifts

私はスーパーマンのような

才能を持つ人なんて求めていない
 

Some superhero
Some fairytale bliss

それはスーパーヒーローでもおとぎ話でも同じ
 

Just something I can turn to

本当に私が求めている才能
 

Somebody I can kiss

それはキスができる人


Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい
Oh, I want something just like this

私はその才能を持っていて欲しい

 

 

 

全体の流れが綺麗になるように意訳を努力しましたが

明らかに解釈間違っているところを見つけたら教えてください!!