ことなどない。むしろ過剰だったくらい。




おそようございます


本日、大切なお知らせがあります。
僕こと赤岩雅紀は


永らく棲んだ、この日本、もとい

東京砂漠を離れます。
 

 

 

 

海外移住することになりました。
馬来西亜マレーシアへ。



其れの準備で、気が狂いそうな如く転変の激しきは物憂げなり。はぁ



マレーシアは多民族国家で、気候は安定して暮らしやすいです。
みんな僕はヨーロッパに移住すると思っているみたいですが。笑



コロナ禍の中、国内外への移動は誰もが慎重になるべきです。

でも考えばかんがえるほど、選択肢は少なくなっていました。
世界が大混乱の中、移住は決定はしましたが、渡航日程はまだ決まっていません。

 

 

未曾有のウイルス禍にあって、世界が大混乱の中

自分の将来とて何一つ
具体的なことを、くちにするのは憚られるのだけれど



と  り  あ  え  ず  ん

僕の気持ちを、そして今後のこと

久しぶりのイチナナで話します。

 

 

緊急!生放送を本日20:00頃よりイチナナでお話します

■17-LIVIT イチナナ
8/9 20:00~ (JST)
https://17.live/profile/r/7374170

アプリをDLしてフォローして待っててね

 


------

Today I have a big announcement for you guys.

I have decided to move to Malaysia in several months.

Feeling sad about leaving Tokyo cuz I've been living here for over 10 years. 
And I've never thought I'd move away from here.
There is nothing that isn't in TOKYO, besides an convenient time.

That's why I think
As we grow up, there has been less opportunities to tackle new thing here.

Malaysia is a multi-race country, has stable weather, so it would be great to live in.
My friend totally thought I was moving to Europe though lol
Because I've been influenced by Western culture a lot since my childfood.

Of course everyone should be careful when they move.
I definitely had to put in some thoughts into this matter.
But the more I think, the more careful I am, the more I see that I don't have lot of choices.
When it comes to this move, the date hasn't been confirmed yet.
I just made up my mind.

After the Coronavirus, I hope we can meet again abroad.

 

 

 

MASAKI AKAIWA