お祝いごとはいいな~ | Marina's Blog

Marina's Blog

ママシンガーMarinaのブログです♪♪


一瞬だけ友達の結婚披露宴へ!

I went to my friend’s wedding reception.


クラシカ東京 @六本木 は超オトナ星星

The hall was very modern



Marina's Blog

写真は全然取れなかったから全部どこかから^^です汗

I couldn’t take pictures so I brought them from some cites.






その後の2次会も雰囲気良かった Feria  4Fテラス&バー@六本木

And the second bar was also very stylish @Feria.



Marina's Blog


Marina's Blog




新婦(友達)は、大学院卒業後、ユニクロで働き始め

After graduating, the bride started to work at UNIQLO.


いつの間にか銀座店の店長に昇進していました。すごいよねほえ~

And she promoted to a manager at Ginza branch. Wow!








 

彼女が最後のスピーチで言っていたことマイク

What impressed me most in her speech was the followings.






多くの人が悲しい思いをした2011年に、こんな素敵な結婚式をあげられたことは奇跡だと思います。

“It’s like a miracle that we could held such a wonderful wedding reception at this time, 2011 in deep grief.



私は、店長という立場だったので、ずっと雇用を生み出すことができないかと活動をしていました。

As a manager, I tried to make a position for a person who lost his job.



自分なりにアクションを起こして、結果的に、正社員として人を雇ってあげることはできなかったけれど

Though I couldn’t give a chance for the person in the end,






行動を起こすことの大切さを強く感じました。」

strongly felt ONE ACTION was very important.”








彼女は変わっていなかったなぁ・・・ウインク

Her character didn’t seem to be changed.









震災から3ヶ月。

3 months has passed since the big earthquake happened.


私も自分なりに動いて感じていたことがあったので、とても共感しました。

I felt the same as her at the moment because I also did ONE ACTION for victims.







そして、私の後ろにいたあるマダムさんは

And the lady who was behind me


「あらぁ、私もこんな素晴らしい子が欲しいわぁ~はーと」と

admired her speech


嘆いておられましたほほえむ

saying “ I want a model daughter just like her.”