DEATHROLL frequently works with promoters from Greece and other countries. However, I have heard from classical musicians that being able to self-produce is extremely important in today’s music industry.
In the USA, no matter how talented an artist is, they cannot become famous without contracts with key players such as booking agents, promoters, and sponsors to support them.
That being said, I have also heard that being famous does not necessarily equate to being popular.
An artist’s reputation can vary drastically depending on their worldview, personality, and way of life.
Fortunately, in Japan, there are relatively fewer prejudices, but in many foreign countries, appearance, demeanor, and personality are often judged more critically than in Japan.
Because of this, the types of artists who gain popularity in Japan and those who succeed overseas tend to differ significantly.
Fortunately, DEATHROLL has good promoters, and our reputation has been gradually improving.
In today’s world, it is rare for an artist to suddenly explode in popularity overnight.
Until that time comes, I want to prioritize my own personal growth above all else in DEATHROLL.
DEATHROLLではギリシャなどのプロモーターとよく仕事をしているのですが、現在はセルフプロデュースができることがとても大事ということをクラシック音楽家から聞いたことがあります。
USAなどではどんなに実力があっても、バックで押し上げてくれるブッキングエージェントや、プロモーター、スポンサーなどの各所契約がないと有名になれない、という話を聞いたことがあります。
しかし、有名であっても人気と=ではないということも聞きました。
特にそのアーティストの世界観や人格、生き様などによって評判に天地の差がある、ということです。
日本では幸い偏見などは少ないですが、外国では日本以上に見た目や風貌、人格を重視する傾向があります。
それによって日本で人気のあるアーティストと海外で人気のアーティストにかなり傾向の違いが見受けられます。
幸いDEATHROLLにはいいプロモーターもつき、少しずつ評判は上がってきています。
一気に爆発的に人気が出ることは今の時代少ないです。
それまでは自分の内面的な成長を、DEATHROLLでは一番に重視していきたいと思っております。